مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: پویش «چشم به راهیم»، هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۰۵۰
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور در خصوص پویش «چشم به راهیم» گفت: با فرارسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش «چشم به راهیم» باهدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در این استان اجرایی می‌شود.

 

 وی افزود: این طرح در محور ایلام - سرابله به کرمانشاه محدوده ارغوان در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می‌شود.

 

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از مهم‌ترین اهداف این پویش، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر باهدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر باتوجه‌به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای است.

 

 چشمه خاور با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، بیان کرد: در پویش ٫چشم به راهیم٫ تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از تلفن همراه، سیگار، ضبط، خوراکی و...) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گردوغبار) تبیین شود.

 

 وی اضافه کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

ارسال نظرات