خبرهای داغ:
شاهرود_ در نشست مجمع سلامت شهرستان شاهرود مسئولان بر موضوع کاهش تصادفات با فرهنگ سازی و اهمیت جوانی جمعیت تاکید کردند.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۴۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

ارتباط مستقیم کاهش تصادفات با جوانی جمعیت/ضرورت فرهنگ‌سازی ترافیکی/تخطی از سه قانون، عامل ۷۰ درصد تصادفاتبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر ایاد بهادری منفرد در نشست مجمع سلامت شاهرود در سرسرای فضای مجازی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مدون و همت همگانی برای کاهش حوادث رانندگی که بیشترین مصدومان و فوت‌شدگان در بازه سنی جوانان را شامل می‌شود، کمک شایانی به افزایش و حفظ جوانی جمعیت می‌کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: سرمایه‌های اصلی انسانی رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال که در روزگار جوانی، باروری و تولید بسر می‌برند، بیشترین تعداد مصدومان و فوتی‌های حوادث رانندگی را به خود اختصاص می‌دهند.
او با اشاره به اینکه انسان عامل ۵۲ درصد از تصادفات رانندگی است، ابراز کرد: در تصادف‌ها صدمات جسمی برای شهروندان رخ می‌دهد و این افراد پس از کسب سلامت جسمی دچار برخی ناملایمات روحی و روانی می‌شوند که باید به منظور جلوگیری از افسردگی، بازتوانی و سلامت روان هزینه کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ در سوانح ترافیکی کشور ۱۹هزار و ۴۵۰ نفر فوت کردند و ۸۰۰ هزار نفر مصدوم شدند.
امام جمعه شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه هر اقدامی که به افزایش جمعیت لطمه بزند برای جامعه اسلامی شایسته نیست، گفت: همواره باید به حقوق و قوانین اسلامی احترام گذاشت.
حجت الاسلام عباس امینی افزود: تمامی افراد دارای تریبون و رسانه‌های جمعی باید برای فرهنگ‌سازی ترافیک در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
او با بیان اینکه در هر موضوعی باید جدای از وظیفه انسانی و ملی به وظیفه شرعی نیز توجه ویژه داشت، تاکید کرد: مسئولان همیشه باید در برابر سوال مردم پاسخگو باشند.
رئیس پلیس راهور شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه تخطی از سه قانون، عامل ۷۰ درصد تصادفات است گفت: آموزش، بازآموزی قوانین و احترام به حقوق یگدیگر باید در اولویت کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها