خبرهای داغ:
بر اساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای بهبهان در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی و ۸ شهر دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۷۴
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز، دوشنبه ۲۸ اسفند، منتهی به ساعت ۱۱ طبق اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر بهبهان ۱۵۵ نشان از وضعیت قرمز و آلوده برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت.


وضعیت هوای در ایستگاه‌های شهر اهواز استانداری ۱۰۹، حفاری ۱۰۳، نیوساید ۱۲۲، اداره کل هواشناسی ۱۰۸ و پست برق ۷۰، هندیجان ۱۴۲، آبادان ۱۳۶، خرمشهر، ۱۲۷، ماهشهر ۱۱۹، سوسنگرد ۱۰۸ و کارون ۱۰۷، شادگان ۱۰۳ را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله؛ نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است.

 

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها