خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از خاموش شدن اولین فلر نفتی در میدان آزادگان شمالی و جلوگیری از سوختن گاز‌های مشعل در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۸۸
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالله عذاری اهوازی در خصوص جمع‌آوری گاز‌های مشعل گفت: باهدف حفظ محیط زیست و تاکید‌های رئیس جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای حذف گاز‌های مشعل اقدامات قابل توجهی در شرکت نفت و گاز اروندان در مناطق دارخوین، آزادگان شمالی و غرب کارون انجام شده است.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳ هزار و ۲۰۰، روزانه حدود ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل از آزادگان شمالی به سمت این تاسیسات ارسال و از سوختن آن جلوگیری می‌شود.

عذاری اهواز با بیان اینکه سوختن گاز در مشعل آزادگان شمالی در حد پیلوت و به منظور حفظ ایمنی است، ادامه داد: خوشحال هستیم که با تلاش همکارانم در سالروز تاسیس صنعت نفت با راه‌اندازی کمپرسور این کارخانه اولین مشعل میادین غرب کارون خاموش شد و در قراردادی که با هلدینگ خلیج فارس داریم، قرار است با ساخت یک خط لوله از غرب کارون به ان‌جی‌ال ۳ هزار و ۲۰۰ گاز‌های مشعل این منطقه نفتی نیز به این کارخانه ارسال شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اضافه کرد: در منطقه دارخوین نیز کار‌های بزرگی انجام شده است و مقداری از گاز‌های همراه نفت، به مخزن برای افزایش فشار تزریق می‌شود، همچنین با انجام اصلاحات و تعمیرات تخصصی در تاسیسات دارخوین میزان سوختن گاز به واسطه مشعل از ۷۰ میلیون فوت مکعب در روز به تنها ۵ میلیون فوت مکعب کاهش داده شده است و در همان قرارداد با هلدینگ خیلج فارس باقیمانده گاز به پالایش گاز هویزه منتقل خواهد شد.

وی می‌گوید: در تلاش هستیم تا یک یا دو سال آینده هیچ گازی در تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان سوخته نشود و با توسعه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ و تکمیل فاز‌های دیگر گاز‌های همراه نفت به این کارخانه ارسال و به گاز خشک و متان تبدیل شده و ضمن افزایش تولید گاز شهری بخشی از خوراک پتروشیمی‌ها را نیز تامین کند.

به گفته عذاری اهوازی؛ گاز‌های همراه نفت در پتروشیمی‌ها به محصولات دیگر تبدیل شده و باعث ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و تبدیل این گاز‌ها به محصولات دیگر مصداق جلوگیری از خام فروشی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها