خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

جهش تولید با مشارکت مردم راه حل مشکل اقتصادی کشور است

همدان-امام جمعه همدان با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم راه حل مشکل اقتصادی کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد را سال‌ها به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند تا به نگرش مسوولان سمت و سو داده شود.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۶۳
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ز همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم راه حل مشکل اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اسلام فقر را نمی پسند و مخالف فقر است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اقتصاد را سال‌ها به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند تا به نگرش مسوولان سمت و سو داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: با مشکلات اقتصادی متراکم مواجه هستیم که نیاز است قوانین دست و پاگیر اصلاح شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه دولتمردان باید توجه کنند که نیازمند شیوه‌های نوین مدیریتی برای رفع موانع تولید در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و استفاده از این شیوه ها ضروری است، تصریح کرد: باید اختیارات لازم به مدیران در استان‌ها داده شود تا بتوانند در شرایط خاص اقتصادی طرح‌های ضروری را با سرعت به سرانجام رسانند.

وی بیان کرد: تولید کننده باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارد تا بتواند مشکلات خود را حل کند و این مهم در شرایط کنونی مانع از تولید است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قوانین و ساختارهای پیچیده داریم افزود: مردم با مشکلات متعددی از جمله مسکن مواجه هستند بنابراین قوانین پیچیده دست و پاگیر شده اند و باید آنها را اصلاح کرد.

وی گفت: تمرکز قدرت در وزارتخانه ها از دیگر مشکلات است که مانع تصمیم گیری سریع و موثر شده است.

شعبانی موثقی اقتصاد در برخی عرصه‌ها را قابل پیش‌بینی عنوان کرد که مردم را به سرمایه‌گذاری نامتعارف هدایت می‌کند در حالی که دولت باید بستری را فراهم کرد که سرمایه‌گذاری به سمت تولید برود و مقررات تولید آسان سازی شود.

وی با بیان اینکه تولید باید تبدیل به فرهنگ شود، تاکید کرد: سرمایه‌های خرد و مشاغل خانگی باید تقویت شود، به شرطی که دولت بازاریابی را حمایت کند تا صادرات تقویت شده مردم بتواند در امر تولید فعالیت ‌کند.

امام جمعه همدان یادآور شد: شناخت بازار فقط در دانشگاه نیست بلکه دولت‌ باید از بخش خصوصی کمک بگیرد تا صادرات رواج گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مساله غزه اشاره کرد و افزود: دنیا کشتار کودکان و زنان را دید، سکوت کرد و لبخند زد که مساله‌ای نابخشودنی است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه اسلام واقعی را در یمن ببینید که در برابر صهیونیست‌ها ایستاده است، گفت: محبت به خدا انسان‌ها را به اولیا خداوند ارتقا می‌دهد و در ماه مبارک رمضان، خداوند درهای ملکوت را باز کرده است و این فرصتی برای مؤمنین است.

وی تاکید کرد: خداوند تمام ابزار بخشش گناه را در ماه رمضان فراهم کرده است و باید در این ماه بهره کامل را بگیریم.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات