خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

تولید ثروت در جامعه باید به یک امر ارزشمند دینی و فرهنگ عمومی تبدیل شود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:  تولید حداکثری و مصرف عادلانه باعث منفعت برای کشور است بنابراین باید تولید ثروت را در جامعه به عنوان یک امر ارزشمند دینی و فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۰۸
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در شورای اداری استان همدان که با حضور اعضای شورای تامین به ریاست استاندار همدان برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها موفق عمل کردیم.

وی با بیان اینکه انتخابات به خوبی برگزار شد، گفت: با وجود مشکلات مختلف در کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، مشارکت مردم با توجه به شرایط قابل قبول بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از دهه ۷۰ وارد عرصه سازندگی شدیم و به لحاظ اینکه بتوانیم دولت را سیستماتیک درست کنیم تا توانستیم قانون و ساختار ایجاد کردیم و کارها را به صورت ناقص انجام دادیم و آنچه امروز داریم این است که این قوانین و ساختارها باعث ایجاد کندی در کارها شده است.

وی گفت: در جامعه اسلامی آن کسی که به مسئولیت می‌رسد باید نگاه ویژه حضرت علی (ع) را داشته باشد، چراکه اگر نگاهی غیر از اجرای عدالت داشته باشد، ظلم می‌کند.

شعبانی موثقی با اشاره به شعار سال و مسئله مردمی‌سازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، افزود: در دهه اول انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها موفقیت داشتیم؛ اقتصاد در کل، سطح پایین‌تری داشت اما در آن زمان بهتر بود چراکه هنوز فرصت نکرده بودیم دست و پای خود را ببندیم.

وی با بیان اینکه ساخت یک مصلی در همدان چقدر باید طول بکشد، ابراز کرد: این مصلی ۴۰ سال است که به دلیل قانون و سیستم دست و پاگیر ناتمام مانده است اما با مشارکت مردم خیلی زود می‌توان آن را تمام کرد بدون اینکه از پول نفت و... استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اصلاح و بروزرسانی قوانین و حذف قوانین زاید بیان کرد: رشد تولید با مشارکت مردم امکان‌پذیر است، اما نحوه اداره کشور به سمت بروکراسی پیچیده رفته و دیکتاتوری اداری است.

وی ادامه داد: مردم از ما کار می‌خواهند، برای مردم قابل پذیرش نیست که بگوییم نمی‌شود؛ مشکلات مردم را باید برطرف کرد، یکی از اساسی‌ترین کارها همین است که رهبری فرمودند که مشارکت مردمی در کارها باید باشد.

شعبانی موثقی اضافه کرد: مردمی یعنی همه مردم باید پای کار بیایند که مستلزم این است که سازوکارها فراهم شود چراکه این امر با شعار دادن میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای مردمی‌سازی مسکن و تولید اقدامی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: امروز حجم نقدینگی فراوانی در کشور داریم که تبدیل به طلا و ارز شده و این باعث مشکل شده است و گاهی میزان سرمایه‌گذاری در مسکن مشکلاتی ایجاد می‌کند چراکه احساس می‌کنند در تولید سودی نیست؛ برخی میلیاردها تومان سرمایه در بانک سپرده دارند اما در بحث سرمایه‌گذاری و تولید وارد نمی‌شوند چراکه بستر را آماده نکردیم، آنها حق دارند، خانوار ما باید قدرت خرید خود را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در اوایل انقلاب مقالاتی در زمینه پیشرفت کشور نوشته شد که به فراموشی سپرده شد، یکی از شاخص‌های پیشرفت در کشورهای مختلف در آن مقاله‌ها مردمی‌سازی بود.

وی با اشاره به تولید ثروت و پیشرفت در حوزه اقتصاد با مشارکت مردم گفت: ما باید با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت کنیم چراکه به دنبال الگوی غربی نیستیم؛ ما باید عدالت را دال بر مرکز پیشرفت خود بدانیم.

شعبانی موثقی عنوان کرد: امیدواریم امسال به معنای واقعی کلمه، بسیج همگانی در شعار سال ایجاد شود؛ تولید ثروت یک امر ارزشمند در اسلام است و آنچه که مذموم است تجمع ثروت و ثروت‌گرایی است؛ تولید حداکثری و مصرف عادلانه باعث منفعت برای کشور است بنابراین باید تولید ثروت را در جامعه به عنوان یک امر ارزشمند دینی و فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات