جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: تجهیزات نیروی پدافند هوایی ایران بسیار فراتر از کشورهای همسایه است و توان مقابله با هرگونه تهدیدات فرا منطقه ای را دارد.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۰۱
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در جمع کارکنان وظیفه این منطقه با بیان اینکه تجهیزات و فنّاوری پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست، اظهار کرد: امروز راهبُرد دشمنان بر اساس حملات هوایی چیده شده است و کشوری که بتواند در این امر پیش‌گام باشد، می‌تواند دستاوردهای بهتری در نبردها داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نیز با لطف پروردگار و تکیه بر جوانان خود موفق به دستاوردهای بزرگ در این مسیر شده است.

 وی با اشاره به نقش ارزشمند نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، افزود: پدافند هوایی ارتش در زمان جنگ وظیفه کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام هر گونه پرنده مزاحم را بر عهده داشت.

 خلیل آبادی با بیان اینکه مأموریت پدافند هوایی در بدترین شرایط آب‌وهوایی و پراکندگی جغرافیایی به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، اذعان داشت: آسمان امن ایران اسلامی مرهون مجاهدت و جان‌فشانی برادران ولایی و متعهد در مجموعه نیروی پدافند هوایی است.

 وی با اشاره به دستاوردهای بروز پدافند هوایی در زمینه دفاعی و امنیتی تصریح کرد: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در منطقه نمونه و الگویی برایی سایر کشورهاست و امروز در زمینه راداری و موشکی دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای داشته‌ایم که روزبه‌روز باهمت جوانان انقلابی، دانشمندان گران‌قدر و تعامل و همکاری سایر نیروهای مسلح قطعاً این اقتدار بیش‌ازپیش تقویت خواهد شد.

 جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در پایان با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی امنیت پایداری را برای آسمان امن ایران ایجاد کرده است، عزم نیروها را برای اقدامات تاکتیکی و عملیاتی و مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی دشمن اعلام کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها