توزیع صدها بسته گرگشو بین خانواده‌های ایتام در دیّر

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) شهرستان دیّر گفت: با همکاری پتروشیمی پازارگاد، صدها بسته گرگشو بین خانواده‌های ایتام و کم برخوردار در شهرستان دیّر توزیع شد تا این خانواده‌ها نیز در این سنت حسنه سهیم باشند.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۳۳
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

توزیع صدها بسته گرگشو بین خانواده‌های ایتام در دیّر

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر، گرگشو یا گرگیشو برگرفته شده از کلمه گره گشا است که در این آیین مردم این دیار با بخشش مقداری مواد خوراکی به دیگران در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان به کریم اهل بیت (ع) اقتدا می کنند تا گره از مشکلاتشان گشوده شود.

در این آیین، همزمان با غروب شب پانزدهم ماه مبارک رمضان کودکان هر محله به منازل اهالی محل مراجعه می کنند تا از صاحب خانه گرگشو (مقداری مواد خوراکی که اغلب نان شیرین و تنقلات است) طلب کنند.

 

توزیع صدها بسته گرگشو بین خانواده‌های ایتام و کم برخوردار شهرستان دیّر

 

سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) شهرستان دیّر عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: همزمان با فرارسیدن آئین گرگشو، سپاه سیدالشهدا(ع) و با همکاری پتروشیمی پازارگاد صداها بسته گرگشو بین خانواده‌های ایتام و کم برخوردار شهرستان دیّر توزیع شد تا این خانواده‌ها عزتمند نیز در این سنت حسنه سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین اهداف ما حمایت مالی و معنوی از ایتام، و خانواده‌های کم برخوردار است و همیشه در تلاش هستیم که بتوانیم زمینه‌ساز عزت‌آفرینی این خانواده‌ها باشیم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات