خبرهای داغ:
حجت الاسلام علی بخشی عنوان کرد: صبوری، بخشندگی و مهربانی از ویژگی‌های شخصیتی امام حسن مجتبی بوده که اگر در جامعه فراگیر شود گرفتاری‌ها حل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۵۲
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام حمید علی بخشی در دیدار نوروزی فرمانده و کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در دفتر امام جمعه شهر اقبالیه، ضمن تبریک سال نو و میلاد امام حسن مجتبی اظهار داشت: پیشوای دوم جهان تشیع از منظر اخلاق و بزرگواری به رسول اکرم (ص) بسیار شبیه و در زمان خودش عابدترین و بی‌ اعتناترین مردم به زیور دنیا و در کمالات انسانی یادگار پدر و نمونه کامل جد بزرگوار خود بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) همانند دیگر معصومین (ع) دارای ویژگی و خصوصیات زیادی همچون اخلاق نیکو، مهربانی، اخلاص، عبادت، ساده زیستی، نظم و برنامه ریزی، استقامت، درایت، سخاوت، شجاعت و صبر و تحمل در برابر مشکلات بوده است.

امام جمعه شهر اقبالیه بیان کرد: امام حسن (ع) نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود، بطوری که معروف به کریم اهل بیت شد.

علی بخشی در پایان افزود: وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل‌های دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیری از در خانه آن حضرت دست خالی برنمی‌گشت هیچ آزرده دلی شرح پریشانی خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمی‌کرد، جز آنکه مرهمی بر دل آزرده او نهاده می‌شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها