خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مغیثی در گفتگو با بسیج:

اوج ماه رمضان لیالی قدر است

همدان-امام جمعه نهاوند گفت: اوج ماه رمضان لیالی قدر است، شب قدر اوج این فضیلت و کرامت است.
کد خبر: ۹۵۸۸۰۳۲
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در بین مکان‌ها بعضی‌ها فضیلت و شرافت ویژه‌ای دارند مانند مساجد که خانه‌های خدا هستند، حرم پیغمبر(ص) و حرم ائمه(ع) که حرمت‌های خاصی دارند، در زمان‌ها نیز بعضی از زمان‌ها شرافت ویژه‌ای دارند مانند جمعه در ایام هفته، ماه مبارک رمضان در ماه‌های قمری سال که در آیات قرآن و روایات فضیلت این ماه به روشنی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان افضل الشهور معرفی شده است، گفت: افضل الشهور یعنی بهترین و با برکت‌ترین ماه‌ها، ماهی که در آن نفس روزه‌دار تسبیح، خواب روزه‌دار ثواب و عبادت و دعای روزه‌دار مستجاب است.

امام جمعه نهاوند با بیان روایتی از امام صادق (ع)، افزود: اوج ماه رمضان لیالی قدر است، شب قدر اوج این فضیلت و کرامت است، در شب‌های قدر چه اتفاقاتی می‌افتد، بعضی‌ها در آیات و روایات آمده است .

وی با اشاره به آیات سوره قدر اظهار کرد: یکی از مهمترین درس‌هایی که در لیالی قدر به ما یاد داده‌اند این است لیالی قدر بیدار باشید، دعا بخوانید، اعمال انجام بدهید، از جمله قرآن سر گذاشتن و خدا را به نام ۱۴ معصوم قسم دادن که این یک عمل سمبلیک و پر از رمز و راز است که از این طریق می‌خواهد به ما کل دین را بفهماند.

مغیثی با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، گفت: اگر می‌خواهید خود را نجات دهید تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشید، قرآن به سر گذاشتن یعنی خدایا ما تسلیم آنچه در قرآن است، هستیم، به واجباتش عمل می‌کنیم، از محرماتش اجتناب می‌کنیم، خدا را به اسم ائمه(ع) قسم می‌دهیم، یعنی این‌ها را شناخته‌ایم که بهترین خلق تو هستند و به ذیل عنایت آنها تمسک جسته‌ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با این عظمت محصول تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است که با این تمسک توانسته‌ایم به وظایف خود آشنا شویم و به آنها عمل کنیم.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه تمسک به قرآن است که ما را به ولایت دعوت می‌کند، عنوان کرد: در خصوص تمسک به عترت و اهل بیت(ع)، شناخت ولایت، تمسک به ولایت، شناخت قرآن و عمل به آن و با اشاره به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» اظهار کرد: هرچه توان دارید قدرت کسب کنید تا دشمن را بترسانید، انقلاب توانسته این کار را انجام بدهد و امروز به برکت قدرت موشکی و دفاعی ما آمریکا و اسرائیل و دشمنان ما می‌ترسند.

وی گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) عملی است که در شب‌های قدر به نمایش می‌گذاریم، عمل به این تمسک سعادت دنیا و آخرت ما را تأمین می‌کند که نمونه‌اش را در طول سال‌های بعد از انقلاب دیده‌ایم و در معرض دید جهانیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات