خبرهای داغ:
نوجوانان و جوانان حمیدیه در اولین شب قدر حضور بی سابقه را رقم زدند
کد خبر: ۹۵۸۸۴۶۹
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛مراسم روز نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور جانشین ناحیه حمیدیه، فرماندار، بخشدار مرکزی و مردم ولایتمدار و دهه هشتادی و نودی این شهرستان در مسجد جامع الهدی برگزار شد 

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین سعید لفته پور خاطر نشان کرد: مهمترین آزادی انسان، آزادی از هوای نفس است چرا که شیطان انسان را وسوسه و زندانی می کند و برای رهایی از این شیطان مهمترین راه و روش استغفار زیاد وجود دارد.

 

امام جمعه شهرستان حمیدیه در بخش دیگری با اشاره به آیه، «انّ الشّقىّ من حرم غفران‌اللَّه فی هذا الشّهر العظیم» اذعان کرد: محروم واقعی کسی است که نتواند در ماه رمضان از غفران الهی بهره‌مند شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لفته پور به یکی از گفته‌های امام خمینی(ره) درباره شب‌های قدر فرمودند: در شب قدر، مسلمانان با شب‌زنده‌داری و مناجات خود از قید بندگی غیر خدای تعالی که شیاطین جن و انس‌اند، رها شده و به عبودیت خداوند در می‌آیند.

 

امام جمعه شهرستان در پایان با تاکید بر دعای جوشن کبیر گفت بدیهی است دعای جوشن کبیر براى تقويت معرفت الهى، و رابطه عميق تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسيار مناسب و مغتنم است. دعایی پرمحتوا كه سزاوار است انسان هر زمان كه حال دعا پيدا كند از آن بهره گيرد و همچنين در قنوت هاى نماز مى توان از آن استفاده كرد؛ دعايى است كه جمله هاى آن غالباً از آيات قرآن گرفته شده و صفات جمال و جلال خداوند در آن منعكس است.

 

در ادامه حاضرین برای احیاء شب‌ قدر به اعمال توصیه شده در این شب پرداختند

ارسال نظرات
پر بیننده ها