خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۸۸۵۶۲
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج دزفول طی مصاحبه و گفتگویی که با یکی از یادگاران عرصه ی دفاع و ایثار و جانبازان هشت سال دفاع مقدس انجام شده ایشان از اجرای پویش و طرح ختم و قرائت قرآن کریم هر شب به نیت یک شهید در منزل خانواده ایشان همراه با بیان خاطرات و روایتگری از شخصیت والای این شهید در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

 آقای حاج ناصر اسکندری از افتخارات و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مصاحبه و گفتگو با خبرنگار و روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی در این رابطه خاطر نشان کردند : هدف از اجرای این طرح آشناسازی جوانان و نوجوانان، با معارف و مکارم قرآنی، در راستای تسهیل آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم است طرح پویش ختم قرآن با شهداءبدین صورت است که جوانان و نوجوانان هر شب با حضور در منزل یک شهید، یک حزب قرآن کریم را قرائت می نمایند و ثواب این قرائت را به روح و روان پاک شهداء می فرستند که این طرح با استقبال گسترده بسیجیان و خانواده معظم و معزز شهدا قرار گرفته که پس از آن به بیان خاطره و روایتگری از شخصیت والای آن شهید توسط دیگر رزمندگان حاضر در محفل صورت میگیرد

 

وی هدف دیگر از اجرای این طرح را گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس همراه با برپایی ختم قران کریم و ختم صلوات عنوان نمود و گفت: امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا باعث تداوم حرکت انقلاب و ادامه راه شهدا استمرار حرکت انبیاء الهی است و همه وظیفه داریم ضمن ادامه دادن راه شهدا، بخوبی از آرمان های انقلاب اسلامی آنان پاسداری کنیم.

 

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه افزود:زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا, ایجاد کردن  فرصت های لازم برای ایثارگران تا بتوانند آن رشادت‌ها را بیان کنند وبه تصویر بکشند در عصر کنونی بسیار حائز اهمیت است , یک زمانی بود خیلی از سریال‌ها و فیلم های ما مرتبط با زمان جنگ بود, ولی در حال حاضر خیلی کم رنگ‌شده. کاش کتاب‌هایی نوشته شود و این حماسه به شکل‌هایی متنوع و از زبان ایثارگران و رزمندگان  ثبت شود و همه با مفهوم واقعی ایثار در جنگ آشنا شوند و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ایثارگران در برنامه‌های متفاوت مرتبط با آن زمان به نظرم تأثیر به سزایی دارد .

 

   سردار اسکندری در خاتمه توصیه ای به نسل سومی و چهارمی‌ها بعداز جنگ و انقلاب داشتند و بیان کرد:به  نظر من الان جبهه‌های جنگ دیگری برای ما درست شده است, هر خانه‌ای جبهه است. فرهنگ های متنوع غلطی از غرب دارد وارد زندگی ما می‌شود. مهم‌ترین جنگ این زمان جنگ فرهنگی است.نقش صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و آگاهی و مبارزه بافرهنگ غلط غرب خیلی مهم است. و من از جوانان میخواهم که اگر به دنبال سعادت دنیا و آخرت خود هستند خاطرات شهدا و سبک زندگی ایشان راه گشای آنان است چرا که به فرموده امام راحل شهدا شمع محفل بشریت‌اند، شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصولشان "«عند ربهم یرزقون‌اند» و از نفوس مطمئنه‌ای هستند که مورد خطاب «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» پروردگارند.

،هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم.ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.و شهادت در راه خدا مسئله‌ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه‌های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار