همزمان با ماه نزول قرآن نشست بصیرت افزایی بسیجبان پایگاه مقاومت بسیج مطهره فارسان برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۶۳
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مربی پایگاه مقاومت بسیج مطهره در مورد در تفحص درمورد نکته بیست دوم طرح اندیشه اسلامی بیان داشت: بین مباحث نبوت بحثی است که اگر چنانچه مطرح نشود، مسائل پیرامون نبوت برای ما کاربرد عملی نخواهد داشت. کسی که می گوید: "اشهد ان محمدا رسول الله" چه تکالیف و چه تعهد عملی در برابر آن دارد؟ آیا صرفاً شعار است یا باید عمل زا هم باشد و ما باید به تکلیف عمل کنیم.

وی افزود:در عالم مسیحیت نقش پاپ مانند مجسمه های زیبا و مقدس است که اگر نباشد یا باشد هیچ تعهد عملی را برای مسیحیان ایجاد نمی کند، یک فرد مسیحی با دانستن یا ندانستن اینکه پاپ چه کسی هست یا نیست هیچ فرقی برایش ایجاد نمی شود.

رشیدی بیان کرد:تعهدی که انسان معتقد به نبوت برایش ایجاد می شود، این است که دنبال گیری از راه نبی کند و عهد قبول کردن مسئولیت به منزل رساندن بار نبی را بپذیرد. ایمان به پیامبر تعهداتی را در پی دارد و آن شخصی که به تعهدات ایمان پایبند نیست، مومن هم نیست. تعهد رسالت، ساختن یک دنیایی است به شکلی که اسلام گفته است. اگر شما در زمان خودتان دیدید که انسانیت از داشتن یک جامعه الهی محروم است، پس وظیفه شما این است که تلاش کنید که دنیا به شکلی که اسلام گفته است در بیاید. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: «هر کسی راضی به عمل قومی باشد از ایشان محسوب می شود.»

ارسال نظرات