خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی اهواز از معدوم‌سازی بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۶۴۸
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سید مرتضی قریشی اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اکیپ‌های بازرسی و کنترل بهداشتی اداره دامپزشکی اهواز در بازدیدهای ادواری از مراکز عرضه مواد خام دامی، بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ منقضی و غیربهداشتی را ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی جزو رسالت‌های اصلی دامپزشکی است و تامین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی و اصولی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر عهده دامپزشکی است و این اماکن به صورت مستمر توسط بازرسان دامپزشکی رصد و پایش می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز تصریح کرد: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهمترین اهداف مجموعه دامپزشکی به شمار می‌رود. در انجام این وظیفه، از شهروندان خواهشمندیم به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه، مراتب را از طریق شماره ۰۶۱۳۳۳۶۹۱۲۱ اطلاع دهند تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها