خبرهای داغ:
سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در سال ۱۴۰۲ عملیات تست سل و پایش بیماری بروسلوز بر روی بیش از یکهزار و ۲۰۰ راس دام سنگین این شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۱۵۲
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امین زمانی پور گفت: باهدف پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان در سال ۱۴۰۲، بیش از یکهزار و ۲۰۰ راس گاو شیری زیر پوشش تست سل قرار گرفتند.


وی با اشاره به این موضوع افزود: در همین رابطه بیش از ۹۰۰ راس گاو شیری توسط گروه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان مورد تست بروسلوز قرار گرفتند.


زمانی پور دادامه داد: با توجه به نتایج تست سل و آزمایش‌های بروسلوز توسط کارشناسان دامپزشکی این اداره تعداد ۳۴ راس گاو شیری آلوده به بیماری سل و بروسلوز تشخیص داده شد و بر اساس شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی کشور و امنیت غذایی جامعه زیر نظر بازرسان بهداشتی کشتار و از چرخه تولید حذف شدند.


سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان اضافه کرد: این عملیات به منظور حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی هر ساله توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ببهان انجام می‌پذیرد.


وی می‌گوید: سل و بروسلوز از جمله مهمترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است که علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی را به دامداران وارد می‌کنند و می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های گوشتی آلوده و لبنی غیر پاستوریزه مصرف کنندگان را درگیر کند و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله‌ها شوند.


زمانی پور افزود: با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، شناسایی دام‌های آلوده و حذف آنها، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط و محدود کردن تردد دام‌ها در مناطق پرخطر می‌توان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها