خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در آئین اختتامیه برنامه های ماه مبارک رمضان؛
  سردار رفیعی آتانی گفت: انتقام شهدای مدافع حرم از حاج قاسم تا سردار زاهدی، هدف قرار دادن چند مقر آمریکایی ها و اسراییلی ها نیست بلکه انتقام سخت، محو آمریکا از منطقه است که به برکت خون شهدای دفاع از حرم محقق خواهد شد. 
کد خبر: ۹۵۹۰۹۳۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

قزوین_ به گزارش بسیج، آئین اختتامیه برنامه های ماه مبارک رمضان صبح امروز با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه استان، سرهنگ علی قنبرلو مسوول حفاظت اطلاعات سپاه استان، جمعی از مسوولان و نیروهای نیروهای نظامی و انتظامی در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در این مراسم ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر و قبولی طاعات و عبادات روزه داران، با اشاره به برتری سپاه استان در عرصه قرآن در کشور بیان کرد: سردار سلامی از سردار شهید محمدرضا زاهدی بعنوان یک حقیقت واحد در سپاه عنوان کرد که مادام در حال قرائت قرآن بود و سالیان سال دائم الذکر بود.

جهاد فی سبیل الله سپاه، در پرتو قرآن شکل گرفت 

وی گفت: سپاه خود را در تربیت قرآن قرار داده و خروجی سپاه در این تربیت قرآنی همین شهدا هستند که شهید زاهدی از آن جمله است. جهاد فی سبیل الله سپاه در پرتو قرآن شکل گرفت و این جهاد را پاسداران از قرآن آموخته بودند. سپاه در برابر کفار، هیمنه أشدّائیم، در کنار مردممان مهربان هستیم و این درسی است که پاسداران از قرآن آموخته بودند و باید به آن عمل می کردند. 

در مقابل دشمنانمان، جبار و در مقابل مردممان متواضع هستیم

سردار رفیعی آتانی اظهار کرد: سیمای پاسداران باید سیمای قرآنی باشد که هست و این را در مواقع متفاوت دیده ایم. منظره ای که در سیل خوزستان دیدیم سرهنگ پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی که خم شد و شانه خود را پله پیرزن خوزستانی کرد و از این مصادیق در نیروهای مسلح بسیار دیده ایم. در مقابل دشمنانمان جبر داریم و با تمام قوا می جنگیم و در مقابل مردممان متواضع هستیم. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: با قرآن بزرگ می شویم معنا می یابیم و ماندگار می شویم. همین جهاد استثنایی که در غزه امروز صورت گرفته ریشه تاریخی دارد. سی سال پیش در غزه و فلسطین، عربستان سعودی مساجدی بنا کرد و قرآن ها را در مسجد برده و همه مشغول قرائت قرآن بودند، تا خوب بخوانند اما نتیجه و بازخوردی نداشت. در همان اثنی شهید بزرگ جهاد اسلام دکتر فتحی شقاقی در آنجا برای آزادی فلسطین در آن سالها خود را آماده می کرد. وی دسترسی به امام راحل نداشت و سخنان امام را در رسانه های مصر می دید و می گفت آنچه برای قدس و فلسطین آرزو دارم در امام راحل وجود دارد و لذا سخنان را تبدیل به جزوه می کرد. 

مبارزان امروز فلسطین تربیت یافتگان مکتب قرآن هستند 

وی افزود: فتحی شقاقی از ظرفیت سفره آماده ای که برای قرآن چیده شده بود استفاده کرد و وقتی دید نمی تواند بر مردان آن سرزمین که قرآن می خواندند اما اهل نبرد و جهاد نیستند، به سراغ کودکان فلسطین رفت. امروز ۹۰ درصد کسانی که در غزه می جنگند همان کودکانی هستند که با قرآن پرورش یافته اند. شقاقی کودکان را مسلح به سلاح قرآن کرد چون می گفت این قرآن باید جلوه بیرونی و نمود جهاد داشته باشد و امروز این نسل جهادگر را تربیت کرد و این نسل تربیت یافته قرآنی است که به میدان آمده اند.

ایران اسلامی در پرتو قرآن ۴۵ سال در حال پیشروی است 

فرمانده ارشد نظامی استان قزوین تصریح کرد: ماجرای غزه را ما در پاوه و بانه و خوزستان و خرمشهر تجربه کرده ایم. همان وعده الهی و اذن الهی بود که ورق را برگرداند. خدا وعده داده و اجازه نمی دهد منافقین بر مسلمین تسلط یابند به شرط صبر بر جهاد از سوی مسلمین. ۴۵ سال است که ایران ایستاده و پله به پله و قله به قله در حال پیشروی است.

ملت ما برای رسیدن به قله ها، استقامت کرده اند 

سردار رفیعی آتانی در ادامه اضافه کرد: دو نگاه در ماجرای غزه و فلسطین وجود دارد. این جنگ طی دویست روز در باریکه غزه نیست و این جنگ با پیروزی ملت ایران و ماجرای فلسطین شروع نشده، این جنگ از مبارزات امام راحل در سال ۴۲ شروع شد و آن روز امام مسأله اول خود را فلسطین و قدس می دانست. نه تنها امام راحل این را می دانست بلکه آمریکایی ها نیز اولین مسأله را قدس می دانستند و لذا در مقابل هر آنچه که برای فلسطین می جنگید، با هزاران توطئه ایستادند. سالیان سال است که ما جنگیده ایم و آمریکا را کوچک و خوار کرده ایم تا به این نقطه امروز رسیده ایم.

وی با اشاره به جنایات تروریستی اسراییل یادآور شد: بیان و مطالبه شما همچنان از سپاه پرافتخار این است که انتقام سخت گرفته شود. یا به صورت نقطه ای و بعنوان رویدادی که در این مقطع اتفاق افتاده و حتی شهادت حاج قاسم، سید رضی، سرلشگر شهید زاهدی، همدانی که در این مسیر به شهادت رسیدند و حتی در همین ماجرای ۹ ساله اخیر جبهه مقاومت سرداران بزرگی از سپاه پاسداران شهید شدند و یا به صورت یک فرایند بنگریم.

از دیدگاه امام راحل، مسأله ایران و آمریکا را منازعه دنیای اسلام و کفر می دانست 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: اگر مسأله فلسطین از سوی امام راحل مطرح نمی شد، این مسأله موجب نگرانی و به میدان آمدن آمریکایی ها نمی شد. در روزهای پیش از انقلاب از روحانیت مبارز از سوی رژیم خواسته شده بود که در منبرهای خود هرگز نگویند اسلام در خطر است، امام راحل اسلامی را از کنج مساجد بیرون کشید و به آن حیات بخشید و آن را به حکومت جمهوری اسلامی تبدیل کرد و این اولین پیروزی امام عزیز در مقابل آمریکایی ها بود چرا که آمریکا از به میدان آمدن اسلام واهمه داشت و امام راحل این منازعه را منازعه دنیای اسلام و کفر می دانست. 

سردار رفیعی آتانی افزود: امروز این اسلام از مرزهای ما گذشت و در سرتاسر عالم گسترش یافت و این آرمان امام راحل بود که اسلام حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد و ما انقلابمان را به همه جای دنیا صادر می کنیم. دومین موضوع این بود که مداحین و خطبا در جمع مردم بیان نکنند که فلسطین مسأله اول جهان اسلام است. امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید و بیان کرد که قدس مسأله اول جهان اسلام است.

انقلاب اسلامی، «قدس شریف» را به مسأله اول جهان تبدیل کرد

وی بیان کرد: امروز با افتخار در محضر شهدایمان و اماممان بیان می کنیم که امروز ملت بزرگ ایران و تربیت یافتگان جبهه مقاومت، بسیار جلوتر پیش رفتند و ما قدس عزیز، مسأله اول دنیای اسلام را به مسأله اول جهان تبدیل کردیم و در خیابان های آمریکا و اروپا مردم را به خیابان ها آوردیم که از مردم قدس دفاع می کنند و این فرایند انتقام است. ما می خواستیم تا مسأله قدس و مظلومیت مردم فلسطین را همه دنیا بدانند و این افکار عمومی دمار آمریکایی ها را در می آورد و خون شهدای مظلوم غزه، دست جنایتکار این جانیان را که مدعی حقوق بشر بودند را برای همه دنیا رو کردند.

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه اضافه کرد: مسأله اول جهان اسلام امروز به مسأله اول دنیا تبدیل شد و امروز سپاه با نیروی بدون مرز قدس و جبهه مقاومت درگیر این نبرد در نقاط مختلف است. امروز از جبهه مقاومت عراق موشک به تل آویو شلیک می شود. این همان جبهه مقاومت عراقی است، آنچنان که در بیانیه نجبا عراق آمده که «ما آماده ایم از ایران دفاع کنیم». عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان به طور روزانه عملیات های آتش به اختیار متفاوتی برعلیه اسراییل انجام می دهند. 

انتقام سخت، محو آمریکا از جغرافیای منطقه است

سردار آتانی در پایان گفت: نگاه امام راحل این بود که راه قدس از کربلا می گذرد. امروز همان ولی با تدبیر و حکمت در وسط این میدان رزم ایستاده است. امروز در اسراییل مغازه ها را خالی کرده اند و فرودگاه اسراییل برای فرار اسراییلی ها پر شده و بیش از ۷۵۰ هزار آواره شهرک نشین صهیونیستی در مدرسه و غسالخانه ها زندگی می کنند و فشار اقتصادی بر آنها تحمیل شده است و این فرایند انتقام است. پیروز رسانه ای این جنگ، جریان مقاومت است. پیروزی و وعده های الهی محقق می شود. انتقام شهدای مدافع حرم از حاج قاسم تا سردار زاهدی، هدف قرار دادن چند نفر آمریکایی ها و اسراییلی ها نیست بلکه انتقام سخت، محو آمریکا از منطقه است که به برکت خون شهدای دفاع از حرم محقق خواهد شد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها