شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: سال معنوی با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر آغاز می‌شود و پایان می‌یابد و مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان کسب تقوا و تمرین رزمایش بندگی برای ۱۱ ماه دیگر سال است.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۶۴
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

دستاورد ماه رمضان، کسب تقوا و بندگی برای طول سالبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود اظهار کرد: مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان کسب تقوا و تمرین رزمایش بندگی برای ۱۱ ماه دیگر سال است.
وی با اشاره به اینکه حفظ دستاورد‌های این ماه ضروری است، ابراز کرد: سال معنوی با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر آغاز می‌شود و پایان می‌یابد. برای این سال هم به مانند سال‌های شمسی و قمری باید محاسبه (اعمال) داشت.
امینی به حوادث تلخ و شیرین یک سال معنوی گذشته در دنیا، ایران و شاهرود اشاره کرد و گفت: حوادث فلسطین و غزه تلخ‌ترین رخداد برای بشریت و امت اسلام در دنیا بود که هنوز هم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در پی این حادثه وجدان مردم در جهان به نسبت بیدار شد، افزود: مردم آمریکا، اروپا و غرب بعد از چهار دهه به حقانیت حرف‌های ملت ایران در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی پی برد.
امام جمعه شاهرود به شرارت‌های رژیم اشغالگر و مشاوران آن‌ها اشاره کرد و گفت: شهادت بیش از ۳۳ هزار نفر، ۷۰ هزار زخمی، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها در فلسطین، سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی و برخی حاکمان کشور‌های اسلامی از جمله تلخ‌ترین حوادث طی سال گذشته بود.
امینی به اتفاقات جنگ روسیه با اوکراین، یمن، لبنان و افغانستان اشاره کرد و افزود: این وقایع مسایل حاکمیتی و امنیت جهان اسلام و منطقه را تحت الشعاع قرار داد.
وی با بیان اینکه حوادث فراوانی در کشور طی یک سال معنوی گذشته رخ داد، ابراز کرد: سیل، زلزله، حادثه کرمان، حوادث سیستان و بلوچستان و شهادت مدافعان امنیت در سوریه از جمله اتفاقات تلخ این سال بود.
امام جمعه شاهرود به اتفاقات شیرین طی یک سال معنوی گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: آیین اعتکاف، نماز، همدلی و کمک مومنانه، راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن، برگزاری آیین‌های محرم و صفر، پیشرفت‌های علمی و فناوری، مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با وجود مشکلات و تحریم‌ها از جمله حوادث شیرین امسال بود.
امینی در بخش دیگری از سخنان به مشکلات و دغدغه‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: مساله تامین آب پایدار، اشتغال، اجرای طرح فاضلاب، و اختصاص عادلانه بودجه از جمله مهمترین دغدغه‌های مردم شهرستان شاهرود است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه پرداخت زکات فطره واجب است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) امین‌ترین نهاد حاکمیتی برای دریافت وجوهات و رساندن به افراد نیازمند است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها