خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: باتوجه به اهمیت توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر، کاکتوس رقم آپونتیا در سطح یک هکتار در روستای صوفی آباد کشت شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۳۱
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، باتوجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا و به دنبال آن اهمیت کاشت گل و گیاه و درختان در طبیعت در جهت ایجاد هوایی پاک و سالم و فضای مطبوع، کشت تعدادی گیاه و کاکتوس به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه انجام شد.

عباس غفوریان با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت کشت‌های کم‌آب‌بر، اجرای الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر؛ کشت گیاه کاکتوس رقم آپونتیا در سطح یک هکتار در روستای صوفی آباد در سرخه انجام شد، اظهار کرد: این گیاه معروف به گلابی خاردار یا انجیر هندی است و بسیار کم آب‌بر، قابل کشت در خاک‌های کم بازده، نیاز غذایی پایین، مقاوم به گرما و تا حدودی مقاوم به سرما و شوری است.

او افزود: «کاکتوس آپونتیا» با تولید علوفه تازه در تغذیه دام و جایگزین شدن کشت با علوفه‌های مرسوم که بسیار آب‌بر هستند مؤثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه این گیاه از لحاظ مصرف ذخایر آبی کمتر بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: «آپونتیا» میوه‌ای با ارزش  دارد که نیازمند فرآوری است و از میوه این کاکتوس برای تولید داروهای قلبی و پوستی استفاده می‌شود.

غفوریان در ادامه اضافه کرد: استفاده در صنایع کنسرو‌سازی و تولید لوازم آرایشی بهداشتی از دیگر خواص و ویژگی‌های گیاه «آپونتیا» است.

او بیان کرد: این گیاه دارویی کم آب‌بر همچنین در برابر آفات و بیماری‌ها مقاوم بوده و علاوه بر تازه‌خوری، در صنعت دارو و محصولات آرایشی، بهداشتی و خوراک دام استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه در خاتمه گفت: از مزایای دیگر کشت گیاه آپونتیا می‌توان به ارز‌آوری و ایجاد اشتغال پایدار، بیابان‌زدایی، جلوگیری از فرسایش خاک و حذف کانون‌های ریزگرد و توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها