هانی‌زاده:

عملیات «وعده صادق» تنبیهی برای رژیم صهیونیستی بود/ ماجراجویی جدید علیه منافع ایران پاسخ کوبنده‌تری خواهد داشت

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه این عملیات درس بزرگی برای رژیم اشغالگر و رهبران آن است که دست به ماجراجویی علیه منافع ایران نزنند، گفت: مقامات نظامی این رژیم به خوبی می‌دانند اگر دست به ماجراجویی جدیدی علیه ایران بزنند، پاسخ کوبنده‌تری را جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۰۵
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ درباره عملیات «وعده صادق» گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار  قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و سوریه بود باتوجه به اینکه طبق قوانین بین‌الملل مقرهای دیپلماتیک از مصونیت سیاسی برخوردار هستند حمله این رژیم به کنسولگری ایران نوعی اعلام جنگ بود.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت‌های خود برای طرح موضوع در نهادهای بین‌الملل استفاده کرد، افزود: متاسفانه به دلیل نفوذ قدرت‌های استعماری و استکباری در شورای امنیت سازمان ملل، این نهاد نتوانست قطعنامه یا حتی بیانیه‌ای را علیه رژیم صهیونیستی صادر کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران انتظار داشت کشورهای غربی نسبت به این عملیات واکنش تنبیهی مناسبی علیه رژیم صهیونیستی  از خود نشان دهند، گفت: این مسئله نشان داد که قدرت‌ها و نهادهای بین‌المللی اراده لازم و قدرت کافی را برای جلوگیری از قانون‌شکنی‌های اسرائیل ندارند. به همین دلیل ایران پس از اینکه زمینه‌های لازم را برای پذیرش افکار عمومی دید، عملیات تاریخ‌ساز خود را علیه تأسیسات رژیم صهیونیستی انجام داد.

هانی‌زاده تصریح کرد: آنچه در عملیات «وعده صادق» انجام شد، در حقیقت مسیر تاریخ منطقه را تغییر داد و ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در صیانت از ارزش‌های دینی، اسلامی و ملی خود کوچکترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات درس بزرگی برای رژیم اشغالگر و رهبران آن است که دست به ماجراجویی علیه منافع ایران نزنند، افزود: رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار خطرناکی به لحاظ داخلی قرار گرفته و باتوجه به وجود اختلاف نظر در دیدگاه مقامات صهیونیستی، به نظر می‌رسد این رژیم به شدت تنبیه شده و از پاسخگویی علیه ایران عاجز مانده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مقامات نظامی این رژیم به خوبی می‌دانند اگر دست به ماجراجویی جدیدی علیه ایران بزنند، پاسخ کوبنده‌تری را جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهند کرد.

هانی‌زاده عملیات «وعده صادق» را هشدار و گوش‌مالی رژیم اشغالگر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با این عملیات توانست حیثیت خود را در سطح جهان و دیگر ملت‌ها بازسازی کند و ثابت کرد که کشور مقتدری است که نه اسرائیل و نه آمریکا قادر با تقابل با آن نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات