پیکر پاک حاج "رجبعلی دهنوی"، پدر شهیدان علی‌اکبر، حمید و حسین دهنوی در مشهد تشییع و در گلزار بهشت رضا(ع) این شهر به خاک سپرده شد که رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در بنیاد شهید و استاندار خراسان رضوی طی پیامهای جداگانه درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۵۹۲۱۴۷
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، آیین تشییع پیکر مرحوم دهنوی با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) از مهدیه مشهد آغاز و سپس پیکر این پدر شهید پرور تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.
 
نماز بر پیکر پاک این پدر والامقام توسط آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انجام و خاکسپاری مرحوم دهنوی در قطعه صالحین آرامستان بهشت رضا(ع) و در جوار مزار فرزندان شهیدش انجام شد.
پدر شهیدان
 
براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی؛ «حاج رجبعلی دهنوی» دارنده نشان ایثار بود که علاوه بر حضور خود در جبهه و تقدیم سه شهید والامقام، ۲ فرزند دیگر وی نیز در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند.
 
برادران علی‌اکبر، حمید و حسین دهنوی به ترتیب دهم اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم مهر ۱۳۳۸ و بیستم شهریور ۱۳۵۰ در مشهد متولد شدند و سرانجام دهم دی ۱۳۵۷، سوم تیر ۱۳۶۲ و ۲۹ اسفند ۱۳۶۶ توسط «عمال رژیم پهلوی مقابل استانداری خراسان رضوی»، عملیات «والفجر ۳» در مهران و عملیات «بیت‌المقدس ۳» در ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد مقدس به خاک سپرده شدند.
پدر شهیدان
 
همچنین رئیس جمهور در پیامی ضایعه درگذشت حاج رجبعلی دهنوی پدر بزرگوار شهیدان والامقام علی‌اکبر، حمید و حسین دهنوی را به مردم شریف استان خراسان رضوی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفت.
 
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این پیام با تسلیت درگذشت حاج رجبعلی دهنوی به مردم خراسان رضوی افزود: این انسان وارسته که با سلوک معنوی و منش انسانی، فرزندانی رشید و انقلابی تربیت و برای عزت و استقلال کشور تقدیم کرد، الگویی درخشان برای پدران این مرز و بوم بوده و نام نیک‌اش در دفتر زرین ایثار برای همیشه ماندگار خواهد بود.
 
همچنین سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در پیام های جداگانه درگذشت این پدر شهید را تسلیت گفتند.
 
رجبعلی دهنوی" پدر شهیدان علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی، صبح دوشنبه در سن ۹۷ سالگی و در اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
پدر شهیدان
گفتنی است این پدر شهید در آخرین رای خود را در یازدهم اسفندماه 1402 به صندوق انداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها