وصیت‌نامه شهید«حسن کرباسی»؛

سنگر نماز جمعه را مستحکم کنید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید«حسن کرباسی» آمده است: در نماز جماعت و همچنین نماز جمعه حتماً شرکت کنید.
کد خبر: ۹۵۹۲۲۰۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «حسن کرباسی» در اولین روز از فروردین‌ماه سال 1347 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر نراق به دنیا آمد. دوران کودکی را تا کلاس سوم راهنمایی به تحصیل و کار در کنار پدر مشغول بود و پس از آن جهت فراگیری علوم حوزوی در آزمون ورودی حوزه علمیه نراق شرکت کرد و بعد از قبولی در آزمون در آنجا مشغول به تحصیل شد.

هم‌زمان با شنیدن اخبار جنایات رژیم بعث عراق همکاری‌اش را با بسیج و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد و چند مرحله به عنوان مبلغ دینی و رزمنده به جبهه‌های جنگ اعزام شد. آری این شهید بزرگوار وقتی موجودیت دین خدا را در خطر دید، همدوش با دیگر عاشقان طریق الله رهسپار نبردی نا برابر با لشکریان کفر گردید، تا ثابت کند شیعه علی(علیه السلام) تاب و تحمل، جسارت به مقدسات اسلام و خاک پاک وطن که خاستگاه نسل جدیدی از حامیان دین است، را ندارد.

طلبه شهید در تاریخ 28 فروردین‌ماه 1365 با سمت مبلغ در واحد عقیدتی سیاسی لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر نراق به خاک سپرده شد.

 
فرازی از وصیت‌نامه شهید:

اگر خداوند به من منت گذاشت تا در جهادی مقدس شرکت کنم، مطمئن باش به بالاترین درجه آرزویم رسیده‌ام. ... درود جاودانه بر شما مادرانی که نونهالان و گل‌های شما در صف مبارزه با کفار قرار گرفتند.

ای مردم نراق! مبادا از صحنه جنگ خارج شوید. همیشه فریادتان جنگ جنگ تا پیروزی باشد. در نماز جماعت و همچنین نماز جمعه حتماً شرکت کنید. ای مردم نراق! بسیج نراق را کمک کنید.

ارسال نظرات