اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس از به‌کارگیری و اشتغال ۲ هزار و ۴۰۲ نفر از جوانان استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های مختلف منطقه ویژه پارس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۶۲
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، با اشاره به تأکید مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس برای به‌کارگیری نیروهای بومی جویای کار و تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان، اظهار داشت: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در تخصص‌ها و رشته‌های مختلف در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 402 نفر از متقاضیان اشتغال در رشته‌های مختلف به‌کارگیری شد گفت: از این تعداد، 264 نفر مربوط به شهرستان عسلویه، 493 نفر شهرستان کنگان، 315 نفر شهرستان دیر و 295 نفر نیز از شهرستان جم بودند.

 

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که تعداد 386 نفر از نیروهای جویای کار شهرستان‌های دشتی و تنگستان نیز در سال گذشته در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس مشغول به کار شدند، خاطرنشان کرد: تعداد 486 نفر از نیروی کار شهرستان دشتستان و 199 نفر از شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم نیز در سال گذشته در منطقه ویژه پارس اشتغال‌زایی شدند.

 

موسوی درمورد وضعیت کمپ‌های کارگری، آشپزخانه‌های صنعتی، سرویس‌های حمل و نقل و سایت‌های کارگاهی در سال قبل نیز گفت: در این سال از 260 شرکت مستقر در منطقه پارس جنوبی بازرسی و برای 195 مورد اخطاریه برای رفع نواقص صادر شد.

 

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس همچنین از تعطیلی 5 کمپ کارگری و معرفی 15 شرکت به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد.

 

موسوی درمورد پرداخت مطالبات کارگری به 615 مورد بازرسی از شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: برای شرکت‌هایی که دارای تأخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران بوده‌اند تعداد 197 اخطاریه صادر و ارسال شده که در نهایت 34 شرکت متخلف به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 

وی به مقایسه آمار حوادث ناشی از کار در 2 سال گذشته در منطقه ویژه پارس جنوبی اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 1401 تعداد 168 پرونده درمورد حوادث ناشی از کار در واحد بازرسی کار مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس تشکیل شد که این میزان در سال گذشته به 148 مورد کاهش یافت.

 

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس کاهش این پرونده‌ها را بیانگر اهتمام شرکت‌ها به افزایش نظارت واحدهای HSE و جدیت کارگران در رعایت موارد ایمنی دانست.

 

موسوی با قدردانی از تعامل و همکاری شرکت‌هایی که برای به‌کارگیری متقاضیان اشتغال بومی استان بوشهر اهتمام ویژه دارند، خواستار مساعدت همه دستگاه‌های مرتبط و شرکت‌های مستقر در منطقه در سال جاری برای تداوم روند به‌کارگیری نیروهای بومی شد.

پایان./

ارسال نظرات