شاهرود_مرکز جامع سلامت میغان شهرستان شاهرود با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۸۱
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز بهداشت میغان بخش بسطام شهرستان شاهرود و محل زیست پزشک این روستا با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و جمعی از مدیران و معاونین افتتاح شد.
دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های بهداشتی در خانه‌های بهداشت در راستای بهبود کیفیت خدمات سلامت به روستائیان می‌باشد، عنوان کرد امیدواریم خواسته‌ها و نیاز‌های مردم روستا در بحث سلامت بیش از پیش میسر گردد و این مکان فقط برای فیوضات الهی از جمله استمرار نسل و جوانی جمعیت و فرزند آوری و خدمات صرفا بهداشتی برای پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روانی بدون نیاز به درمان استفاده شود، زیرا بهداشت بعنوان اهرم پیشگیری، مقدمه‌ای بر درمان است و هرچه در این بخش سرمایه گذاری شود، نتایج بهتری در سلامت عموم مردم حاصل می‌گردد.
ایاد بهادری منفرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این آیین ضمن تبریک افتتاح این پروژه به مردم بومی و قدردانی از پیگیری‌های مقامات ارشد وزارتخانه در تحقق این امر، گفت: خانه بهداشت میغان در قالب یکی از پروژه‌های محرومیت زدایی مناطق روستایی آغاز شد و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته تکمیل و آماده خدمت رسانی شد.
وی در ادامه افزود: این مرکز خدمات ۴۱۰ متر مربع زیربنا دارد و علاوه بر ۸۱ متر مربع زیر بنای محل زیست پزشک، برای ساخت آن هزار و ۲۰۰ متر محوطه سازی و ۳۴۴ مترمربع دیوارکشی انجام شد که امیدوارم با تجهیزات جدید در خانه‌های بهداشت جدیدالتاسیس، خدمات بهداشتی و درمانی برای عموم اهالی روستا با کیفیت بهتر انجام شود.
در ابتدای ورود هیئت نظام سلامت به روستای میغان، با حضور بر سر مزار شهدای سلامت به تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها