خبرهای داغ:
شاهرود_ اولین پایگاه تغذیه سالم جهت طبخ و توزیع غذای گرم بین دانش آموزان، در مدرسه آیت الله طالقانی شاهرود آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۵۹۳۲۰۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین پایگاه تغذیه سالم جهت طبخ و توزیع غذای گرم بین دانش آموزان، امروز با حضور مدیر آموزش و پرورش شاهرود، کارشناس مسئول بهداشت مدارس و جمعی از کارشناسان در مدرسه پسرانه آیت الله طالقانی این شهر آغاز بکار کرد.
ناجیه سعدی کارشناس مسئول بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت تغذیه سالم در مدارس و گروه سنی کودک نوجوان، گفت: توزیع غذا‌های گرم، سالم و مغذی مانند عدسی، آش، خوراک لوبیا و... را به جای محصولات بسته بندی شیرین مانند کیک، کلوچه و.. از اهداف اجرای این طرح برشمرد. زیرا اصلاح سبک تغذیه در خانواده‌ها به ویژه گروه سنی کودک نوجوان بایستی در محیط‌های دوستانه مانند مدارس شکل بگیرد تا به مرور در اذهان آن‌ها نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئله اضافه وزن و چاقی یکی از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر است و باتوجه به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در جامعه باید از سنین کودکی و نوجوانی برای مبارزه با آن برنامه ریزی کرد بنابراین توزیع غذای سالم در پایگاه تغذیه مدارس می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان هاو... داشته باشد.
سعدی تایید مکان توسط همکاران بهداشت محیط را لازمه فعالیت چنین پایگاه‌هایی دانست و افزود: در این پایگاه برای اولین بار در شهرستان شاهرود، با نظارت مستمرکارشناسان بهداشت محیط و بهداشت مدارس، طبخ و توزیع غذای گرم جهت دانش آموزان بصورت روزانه صورت می‌گیرد.
در این مراسم همزمان با افتتاح پایگاه تغذیه سالم، نکات قابل توجه در تهیه و طبخ مواد غذایی سالم بر اساس دستورعمل وزارت بهداشت به متصدیان فروشگاه اعلام شد.
گفتنی است این برنامه به مناسبت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و همکاری آموزش و پرورش اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها