فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: وظیفه یک معلم در تدریس کردن خلاصه نمی‌شود بلکه مسئولیتی خطیرتر بر عهده دارد و آن هم هویت بخشی به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۵۹۶۵۴۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ پاسدار محمد مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در مراسم گرامیداشت هفته معلم که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد، با اشاره به نقش معلمان در هویت بخشی به نسل جوان گفت: وظیفه یک معلم در تدریس کردن خلاصه نمی‌شود بلکه مسئولیتی خطیرتر بر عهده دارد و آن هم هویت بخشی به نسل جوان است و آنان را برای ساختن تمدن نوین اسلامی آماده سازد.

وی افزود: معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر قدردانی از مقام معلم تصریح کرد: جایگاه معلمان جایگاهی مقدس، ارزشمند و آرمانی است و هفته معلم فرصتی ارزشمند برای پاسداشت مقام عزیزانی است که درستی، صبوری، اخلاق، خردورزی و آزاداندیشی باور و مرام دیرینه آنان است.

علی مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: درک جایگاه و نقش معلم به عنوان مهم‌ترین رکن تأمین سلامت و تعالی آحاد جامعه و عامل تعیین کننده در مسیر رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی برای آینده هر نظامی نقش بسیار کلیدی و اساسی دارد و از جایگاه بسیار ارزشمندی برخودار است و شان و منزلت این جایگاه بسیار والا است و در عین حال مسئولیت و کار در این حوزه رفیع و خطیر است.

گفتنی است در پایان این مراسم از معلمان جهادی تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار