خبرهای داغ:

بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده است

مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: پس از ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، این نهاد اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۳۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴

همزمان با هفته بسیج سازندگی سروان جواد عبداللهی مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سرخه اظهار کرد: بسیج سازندگی در جهت تزریق امید آفرینی در جامعه از همان ابتدای تاسیس تا به امروز در همه ابعاد به خوبی ایفای نقش کرده است؛ در بحث محرومیت‌زدایی و اشتغال مردم همواره اقدامات جهادی و انقلابی پای کار بود چرا که هدف بسیج سازندگی تزریق روحیه امیدآفرینی به جامعه است.

او افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی در همه عرصه‌های مختلف باخوشنامی و گمنامی به نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کند و با اقدامات و فعالیت‌های اندیشمندانه خود روحیه نشاط را به جامعه تزریق می‌کند. 

مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط نهاد سازندگی در سطح شهرستان بیان داشت: بسیج سازندگی در شهرستان سرخه در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در حال فعالیت است که در قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان، خواهران و برادران جهادگر در قالب ۲۸ گروه جهادی فعال از جمله گروه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی مشغول خدمت‌رسانی به مردم نیازمند هستند.

عبداللهی با بیان اینکه تمرکز ما بر خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف است، گفت: در این راستا عرصه‌های ۹گانه‌ای تعریف شده است. این گروه‌های جهادی در محورهای دیگر نیز فعالیت داشته و به عنوان مجری برخی پروژه‌های عام‌المنفعه مانند آبرسانی به روستاها و بهسازی و نوسازی مدارس هستند.

او توزیع جهیزیه بین نوعروسان نیازمند، توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان محروم، اجرای آسفالت و توزیع قیر رایگان در سطح روستاها و راه‌های روستایی را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در جهت خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: توزیع غذای گرم بین نیازمندان، مرمت مساجد و حسینیه‌ها، لایروبی مسیرهای آب کشاورزی و لایروبی استخر ذخیره آب کشاورزی نیز به همت بسیج سازندگی شهرستان سرخه با یاری جهادگران در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

عبداللهی با بیان اینکه پس از ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، این نهاد اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده است، بیان داشت: در قالب اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان انجام و تاکنون بالغ بر ۷۵ مورد تسهیلات مالی به ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های ما در بسیج سازندگی انرژی پاک در کشور است و عنوان این طرح نیروگاه‌های کوچک خورشیدی است، عنوان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در منازل مسکونی متقاضیان اجرا و احداث شده است و نیز صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در محلات تأسیس شده‌اند که در حال ‌حاضر مشغول فعالیت و ارائه کمک‌های مالی به مردم هستند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه با اشاره به فعالیت های بسیچج سازندگی در جهت اشتغال‌زایی گفت: دوره های متنوع آموزشی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از اهم فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان سرخه بوده است.

عبداللهی یکی از اهداف و مأموریت ویژه‌ای که بسیج سازندگی شهرستان سرخه در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌کند را تحقق شعار سال عنوان کرد و ادامه داد: ان‌شاءالله بتوانیم با مردمی کردن اقتصاد و کمک در این عرصه، در زندگی مردم تأثیرگذار باشیم و همچنین فعالیت‌ها، مشاغل خرد خانگی و مشاغل روستایی را تقویت کنیم.

او در خصوص مساعدت بسیج سازندگی با دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: بسیج سازندگی در جهت اجرای پروژه‌های دولتی نیز در کنار دستگاه های دولتی بوده و برخی از پروژه‌های دولتی با دستور استاندار که در واقع جانشین رئیس‌جمهور در استان است، به گروه‌های بسیج سازندگی شهرستان سرخه واگذار می‌شود که این پروژه‌ها با حداقل هزینه به مرحله اجرا و بهره‌برداری می‌رسند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با کمک‌های مردمی، احداث کانال بتنی انتقال آب کشاورزی و روستایی اسدآباد و بخش آباد به طول ۱۷۰۰ متر با موفقیت انجام شده است. در سال جاری نیز با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی شهرستان مقرر شده است پروژه‌های دیگری با توجه به اولویت‌بندی، جهت اجرا به بسیج سازندگی واگذار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار