خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

بهزاد ستاره پرفروغ آسمان معاصر ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بهزاد از ستارگان پرفروغ آسمان معاصر کرمانشاه و غرب کشور و بلکه ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۵۸۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در پیامی به مراسم بزرگداشت استاد یدالله بهزاد که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد افزود: جا دارد بیش از پیش تر در محافل تخصصی شناخته و شناسانده شود چرا در حوزه ادبیات فارسی برگی از شناسنامه کرمانشاه است.

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم افزوده است: او (بهزاد) با حفظ قوالب سنتی حرف فاخر زد و فاخر حرف زد.

وی در ادامه این پیام آورده است: نمی توان از بهزاد سخن گفت و علقه ی متقابل او و مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای را که مسبوق به سابقه ی سال ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است متذکر نشد که در سفر مبارکشان به استان کرمانشاه به آن پرداختند و حقیقتا از بهزاد به حق و به جا تجلیل فرمودند.

مراسم گرامیداشت استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی با حضور مسوولان عالی رتبه استانی و چهره های شاخص ملی همچون شهرام ناظری، محمدجواد محبت، میرجلال الدین کزازی و جمع کثیری از مردم هنردوست کرمانشاه برگزار شد.

استاد یدالله ایوانی ملقب به یدالله بهزاد کرمانشاهی در سال 1304 در کرمانشاه دیده به جهان گشود و در طول عمر82 ساله خود آثار بسیاری در زمینه فرهنگ و ادب بر جای گذاشت که از جمله آنها می توان به 'گلی بیرنگ'، 'یادگار مهر' و 'جنگ بزرگ کرمانشاه از عصر قاجار تا امروز' اشاره کرد.
ارسال نظرات