خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد؛

کاهش 30 تا 70 درصدی بدعت و خرافه در گلستان

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بین 30 تا 70 درصد بخش پیرایه، خرافه و بدعت در هیات های مذهبی استان گلستان کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۹۶۱۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، نور الله ولی نژاددر جلسه انتخابات هیات مذهبی استان گلستان با بیان اینکه در نخستین گام به دنبال ایجاد ساختاری برای هیات مذهبی استان گلستان بودیم، گفت: انتظار داشتیم که در هیات مذهبی به یک سازماندهی دست پیدا کنیم که بخش زیادی از آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: رصد فرهنگی و رصد خانهای که بتواند مسائل فرهنگی را در استان بررسی کند یکی دیگر از موضوعات مورد توجه ما در هیات مذهبی بود تا به وسیله آن بتوانیم نظارت و کنترل را به هیات مذهبی استان گلستان داشته باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان به رصد فرهنگی و احصاء مشکلات مذهبی در شهر گرگان اشاره کرد و بیان داشت: در شهر گرگان در مسیر مسائل فرهنگی با پارچه سفیدی رو به رو هستیم که امروز لکه های در آن دیده می شود و این که ما توانسته ایم این معضلات را ببینیم جای امیدواری دارد و باید در مسیر حل این مشکلات گام جدی برداریم.

ولی نژاد خاطرنشان کرد: در شهرستان ها در اجرای برنامه های فرهنگی باید یک اشراف رخ دهد و هیات مذهبی با هماهنگی شورای هیات مذهبی نسبت به برپایی خیمه عزاداری، ایستگاه صلواتی و اجرای برنامه ها اقدام کند.

وی به احیاء مناسبت های مذهبی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اشاره کرد و گفت: اعتکاف، عرفه ، محرم و ولایت امام زمان (ع) و چنین مناسبت هایی از موضوعاتی است که باید در طول سال به آن توجه شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه بین 30 تا 70 درصد بخش پیرایه، خرافه و بدعت در هیات های مذهبی کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش چشمگیر و قابل توجه است و امروز می توان گفت که خرافه در استان یا کاملا حذف شده و یا اینکه روند رشد آن متوقف شده است و دیگر در استان با فراوانی خرافه رو به رو نیستیم.

ولی نژاد با بیان اینکه هیات مذهبی حذف خرافه ها را جدی بگیرند، افزود: امروز مسئولان باید هیات مذهبی را به عنوان یک پایگاه مذهبی در هر شهرستان تلقی کنند و باید در مناسبت های 9 دی ، راهپیمایی 22 بهمن ماه از ظرفیت هیات مذهبی به درستی استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها