خبرهای داغ:
سفرنامه جوان آیسکی،

احسن حال، سوغات راهیان نور / خدمت به شهدا توفیق بود و خودسازی

در نوروز 95 خداوند توفیقی به من داد که توانستم به عنوان خادم الشهدا خدمتی هر چند کوچک به زائرین شهدا در جنوب کشور داشته باشم.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۰۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد براتی از شهر آیسک، توابع شهرستان سرایان نوروز 95 در کسوت خادم الشهدا توفیق حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را داشته است .

این جوان بسیجی از پایگاه شهید آوینی حوزه سیدالشهدای آیسک، وصف حضورش در اردوی راهیان نور را در قالب سفرنامه ای به شرح زیر آورده است:

برای هر سفری باید ابتدا آماده آن سفر شوی تا بتوانی سفر خوبی داشته باشی در آواخر اسفند ماه سال 94 خداوند توفیقی به من داد که توانستم به عنوان خادم الشهدا خدمتی هر چند کوچک به زائرین شهدا در جنوب کشور داشته باشم.

بعد از اینکه به من اطلاع دادند می توانم به عنوان خادم الشهدا امسال هم توفیق داشته باشم که در خدمت شهدا باشم به مشهد رفتم و بعد از چند روزی اقامت در مشهد و زیارت مرقد مطهر امام رضا(علیه السلام) با قطار به سمت اهواز حرکت کردم.

در داخل قطار با دو جوان دیگر که از شهرستان طبس بودند آشنا شدم که آنها هم به عنوان خادم الشهدا به مناطق عملیاتی جنوب کشور می رفتند که به هر حال این مسیر مشهد به اهواز را با هم رفتیم .

به پادگان شهید محمودوند رسیدیم و در آنجا استراحت کردیم و روز بعد سه تایی به منطقه عملیاتی رمضان محل پاسگاه زید برای خدمت به زائرین شهدا که این توفیق با عنایت خود شهدا بود؛ اعزام شدیم.

به شکرانه الهی و به عنایت شهدا توفیق پیدا کردم سه سال در راهیان نور به عنوان خادم الشهدا حاضر باشم و امسال هم بنده حقیر در پاسگاه زید در موقعیت عملیات رمضان در کسوت خادم الشهدا حضور داشتم.

عملیات رمضان عملیات نظامی تهاجمی نیروهای مسلح ایران است. این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی زمینی پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.منطقه شهادت شهید برونسی است.

12 شهید گمنام در حسینیه یادمان عملیات رمضان دفن هستند. کار بنده در پارکینگ و انجام کارهای فرهنگی در یادمان عملیات رمضان بود.

حاج حسین یکتا از راویان برجسته کشوری در یادمان حضور داشتند و حجت الاسلام ماندگاری در معراج شهدا سخنرانی کردند.

در پاسگاه زید که حضور داشتم خادمانی از اصفهان، تبریز، آذربایجان غربی، طبس، قم، شیراز با ما بودند. علی رضا داوری سرپرست این گروه از خادمین و نماینده کمیته مرکزی راهیان نور اهل اصفهان بود.

روز عید در یادمان رمضان دیدار با سرلشکر امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد و من در این دیدارها حضور داشتم.

حضور زائران از استان های سراسر کشور و احوال پرسی آنها با ما به گونه ای بود که سبب مسرت حال ما می شد حتی زائرانی بودند که به عنوان مدافعان حرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفته بودند.

مدت حضور ما در این یادمان ده روز بود و برگشت به اهواز و بعد از آن تهران و سپس آیسک با اتوبوس بود.

هدفم از شرکت در این سفر معنوی خودسازی برای شروع سالی جدید و قدردانی و ابراز ارادت به مقام والای شهدا بوده است.

راهیان نور یکی از مهمترین و موثرترین راههایی است که در عصر رسانه ای امروزی که دشمن هر روز جنگ فرهنگی با ابزارهای نوین برای به یغما بردن اندیشه، توان و نیروی یک جوان ایرانی اسلامی به بکار برده است.

در این میان همه مسئولان ما وظیفه سنگینی برای اشاعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و گذشت، جانفشانی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگانی دارند و تا این فرهنگ پا بر جا باشد و تا زمانی که ما ولایت مدار خوبی باشیم دشمن نمی تواند حتی نگاه چپی به ما بکند هر چند هر روز یک دسیسه و توطئه برعلیه ما انجام دهد.

برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور و حضور جوانان به صورت خودجوش و داوطلبانه می تواند مهمترین عامل جلوگیری از نفوذ دشمن باشد لذا هم جوانان و هم مسئولان و خانواده ها نقش اساسی برای ترویج ونهادینه کردن فرهنگ هشت سال پایمردی، ایثار و گذشت جوانان و مردان و زنانی دارد که جانانه برای دفاع از کشور، اسلام، قرآن و ولایت ایستادگی کردند و نپنداشتند مستکبرین جهان و عالم خواران برای آنها تصمیم بگیرند.


انتهای پیام/ 14165

ارسال نظرات
پر بیننده ها