خبرهای داغ:
آيت الله مصباح يزدي در مراسم هفته عقیدتی در سپاه استان قم عنوان کرد:

مقام معظم رهبری نسخه کامل و جامع امام خمینی(ره)

رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر کسانی امام را ندیدند و یا ایشان را درک نکردند می توانند نسخه کامل امام را در وجود مبارک مقام معظم رهبری ببینند
کد خبر: ۸۶۶۸۰۲۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در مراسم بزرگداشت هفته عقيدتي سياسي در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  که در حسينيه ثارالله ستاد سپاه امام علي بن ابي طالب(ع) قم برگزار شد، با بيان اينكه امروز در موقعيت بسيار ممتازي از تاريخ قرار داريم، اظهار داشت: مقدمات تبيين فرهنگ و معارف اسلامي طي سال هاي متمادي به تدريج فراهم شده تا امروز در جهان افراد زيادي حاضر به شنيدن آن باشند.
مقام معظم رهبری نسخه کامل و جامع امام خمینی(ره)

وي افزود: معارف اسلام و مكتب اهل بيت(ع) آنقدر پر محتوا و غني است كه مردم در اقصي نقاط جهان عاشقانه حاضرند براي آموختن آن سختي مسافرت و طي نمودن هزاران كيلومتر را متحمل شوند.

وي گفت: سال ها پيش كه من به بلژيك سفر كرده بودم در اين كشور اروپايي مسلماناني از كشورهاي شمال آفريقا بودند كه بزرگترين آرزويشان درس خواندن فرزندانشان در حوزه علميه قم بود.
مقام معظم رهبری نسخه کامل و جامع امام خمینی(ره)

آيت الله مصباح يزدي همچنين با اشاره به سفر حدود 20 سال پيش خود به چند كشور آمريكاي جنوبي، تصريح كرد: در كشور آرژانتين جلسه اي بود كه من در آن سخنراني كردم و وقتي جلسه تمام شد يك پيرمرد كشيش مسيحي با چشماني اشك بار به نزدم آمد و گفت جلسه بعدي سخنراني شما كجاست؟ كه اين سخن اين فرد كشيش براي من بسيار غير منتظره و كاملا دور از انتظار بود.

وي با تاكيد بر ضرورت اهتمام جدي روحانيان، طلبه ها و فضلاي حوزه هاي علميه براي نشر و ترويج اسلام در جهان اظهار كرد: در آرژانتين مردم اين كشور علاقه زيادي به آموختن احكام اسلام داشتند، ولي چون هيچ استاد و معلمي وجود نداشت كه به آنها اسلام را بياموزد يك فرد يهودي كلاس اسلام شناسي دائر كرده بود، تا به مسيحيان اين كشور در قبال گرفتن پول اسلام را ياد بدهد، كه اين نكته بسيار قابل تاملي است.
مقام معظم رهبری نسخه کامل و جامع امام خمینی(ره)

رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: هرکس که بندگی خدا را کند به مقام قرب الهی می رسد و برکاتی نصیبش می شود که خدا خاص این افراد قرار داده است  و یکی از برکاتش این است که به وجود این بنده جامعه ایده آلی تشکیل می شود که در آن باورهای اسلامی آموزش داده می شود و ارزشهای اسلامی مورد تربیت و دلبستی قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه نمونه عینی بنده واقعی خدا، حضرت امام خمینی(ره) می باشد که انقلاب اسلامی توسط ایشان پایه گذاری شد و جهان را تحت تاثیر خویش قرار داد اظهار داشت: اگر کسانی امام  را ندیدند و یا ایشان را درک نکردند می توانند نسخه کامل امام را در وجود مبارک مقام معظم رهبری ببینند، چرا که ایشان تمام ویژگی های امام راحل(ره) را دارند. و می توان نور، عزت، صفا، عطوفت، محبت، خیرخواهی، دلسوزی، گذشت، حلم و سعه صدر امام را در ایشان به وضوح دید.

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اینکه باید انسجام و تناسب در جامعه اسلامی رعایت شود گفت: هر کس باید نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کند و ما باید ببینیم کجای این مجموعه اسلامی هستیم و چه وظیفه ای بر عهده گرفتیم و در جهت ایفای این نقش چه ارتباطی با اجزای متناظر خود داریم. اگر این را درست درک کنیم و درست به وظیفه خود عمل کنیم این مجموعه بدون عیب و نقص اداره می شود و هر جایش یک ساز نمی زند.  

وي با بيان اينكه نبايد خودمان يا نهادمان يا مجموعه اي كه در آن هستيم را بر ديگران امتياز بدهيم و سعي نكنيم آنها را تضعيف و عليه شان تبليغ كنيم و چون دستمان مي رسد نگذاريم بودجه به آنها برسد، گفت: امروز افراد مختلف از هزاران فرسخ آن طرف تر به ايران سفر مي كند تا اسلام را ياد بگيرند، ولي ما در اسلام بزرگ شديم ولي براي اينكه پول بدست بياوريم از آمريكا دنباله روي مي كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن اكبري نماينده ولي فقيه در سپاه امام علي بن ابي طالب (ع) نيز در اين مراسم با بيان اينكه علماي اسلامي از عقيده و آرمان جامعه اسلامي در برابر كساني كه در گردنه جهل كمين كردند، حفاظت مي كنند، افزود: اگر امروز از شخصيت هاي برجسته و ممتازي همچون علامه شهيد مطهري تكريم به عمل مي آيد بيش از همه به اين خاطر است كه آنها چراغ پرفروغي را پيشاپيش راه ما روشن كردند تا ضمن بهره مندي از آن مسير راه خود را به سوي خداوند آنچنان كه به معناي واقعي كلمه است، پيدا كنيم.

در پايان اين مراسم با حضور فرمانده سپاه امام علي بن ابي طالب(ع) از مقام علمي و فقهي آيت الله مصباح يزدي تجليل به عمل آمد.

11 تا 17 ارديبهشت ماه به نام هفته عقيدتي - سياسي در سپاه نامگذاري شده است.
ارسال نظرات