خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب مطرح کرد؛

اجرای کیفی برنامه های عقیدتی سیاسی در سپاه اسلام آبادغرب

حجت‌الاسلام‌ حسینی تبار مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب گفت: در سال گذشته با نگاه تحولی در امر آموزش‌های بسیج ویژه مخاطبین خاص و مشترک نمایندگی، ابلاغ دوره‌های تربیت و تعالی به سه شکل ناحیه‌ای ، استانی و کشوری صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۱۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد حسینی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب، گفت: در سال گذشته با نگاه تحولی در امر آموزش‌های بسیج  ویژه مخاطبین خاص و مشترک نمایندگی ابلاغ دوره‌های تربیت و تعالی به سه شکل ناحیه‌ای ، استانی  و کشوری صورت گرفته است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام‌آباد غرب افزود: معارف اسلامی از مرحله شناخت و بینش به مرحله عمل و گرایش درآید نیاز به کار و تلاش مجدانه و مخلصانه دارد و این امر یکی از مأموریت‌های مدیران و مربیان عقیدتی بسیج در سطح پایگاه‌های مقاومت است.

حجت الاسلام حسینی تبار ادامه داد: تقویت و بالا بردن سطح آگاهی معرفتی و بصیرتی بسیجیان از اهداف و شاخص‌های دوره‌های تربیت و تعالی است و این دوره‌ها بر اساس بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با هدف تحکیم و ارتقاء پایه‌های معرفتی، بصیرتی، اخلاقی و معنوی بسیجیان برگزار می­ شود.


این مسئول با ابراز امیدواری به اینکه در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی مناسب و پشتیبانی‌های لازم شاهد برگزاری و ارتقا سطح کیفی و کمی این دوره‌ها باشیم اظهار داشت: بر اساس سیاست‌گذاری معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ، آموزش‌ها در دو بخش حضوری و غیرحضوری ارائه می­ گردد.                                                   


حسینی تبار تصریح کرد: آموزش ­های مجازی، مکمل آموزش‌های حضوری است و ایجاد آن از ابعاد تحول نظام آموزشی در سپاه بسیج به شمار می‌رود. آموزش مجازی، شیوه‌ای آموزشی است. که در آن با استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه رایانه و شبکه اینترنت، محتوای آموزشی را در مدت‌زمانی کوتاه، باکیفیتی یکسان، بدون محدودیت مکانی و در سطحی گسترده به کاربران ارائه می‌دهد.


وی افزود: از ابتدای سال 94 تاکنون 45 نسخه از نشریه موعظه خوبان از طریق سایت شباب ، سراج اندیشه و منیر نت دریافت و 2618نسخه به‌صورت تک‌برگی در تابلو اعلانات ناحیه ،حوزه و پایگاه چاپ و مورد استفاده قرارگرفته است. محتوای این نشریه ازلحاظ اخلاقی بسیار غنی بوده و مورد رضایت بسیجیان است و تداوم آن بسیار مفید است.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب گفت: لوح فشرده در امتداد نور نیز یکی دیگر از برنامه‌های آموزش غیرحضوری بسیج و بهترین بیانات اخلاقی غنی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با صدای دل‌نشین و نوشتار همزمان به‌صورت مسابقه پیامکی در دو مرحله به‌صورت کشوری و با جوایز ارزشمندی در بین مدیران عقیدتی نظارت و مربیان برگزار شد.


این مسئول ادامه داد: در بحث آموزش و به‌کارگیری مربیان بسیج تعداد 13 نفر از مربیان در کارگروه علمی تخصصی مربیان بسیج با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر با تکیه‌بر شیوه‌های کاربردی آیات و روایات در یک روز کاری شرکت نمودند و در آزمون سالیانه مربیان عقیدتی سیاسی بسیج مورد کنترل و ارزشیابی قرار گرفتند و 3 نفر برتر به دوره‌های تربیت و تعالی کشوری در مشهد مقدس اعزام شدند و درمجموع 48 جلد فصلنامه شمیم معرفت به‌صورت آموزش مکاتبه‌ای در سه نوبت در بین مربیان عقیدتی سیاسی بسیج توزیع گردید.


حجت الاسلام حسینی تبار اظهار کرد: علاوه بر برادران پایور 30 نفر از خواهران طلبه بسیجی مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) بسیج طلاب این شهرستان در دوره تربیت و آموزشیار قرآن کریم شرکت نمودند که با عنایت به معرفی اساتید مجرب و توانمند در ماه مبارک رمضان از طرف امام‌جمعه محترم خروجی این دوره‌ها با ارزیابی 98 درصدی و اثربخشی بالایی برخوردار بود و مورد توجه مدیران ارشد نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) واقع گردید.


حسینی تبار افزود: برنامه‌های آموزش یگانی با حضور پایوران رسمی و وظیفه در ناحیه برگزار می‌گردد و در همین راستا 1953 نفر ساعت در کلاس نور مبین ترجمه و درک مفاهیم قرآن پایوران شرکت نمودند و 1530 نفر ساعت در کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم سربازان شرکت داشتند. 2850 نفر ساعت در جلسات عمومی اخلاق و نشست‌های اعتقادی معنوی با حضور اساتید مجرب اخلاق مورد موعظه قرار گرفتند. و در کلاس حفظ قرآن 228 نفر ساعت آموزش دیدند.


وی عنوان کرد: در زمینه آموزش‌های غیرحضوری احکام پایوران 692 نسخه نشریه (الکترونیکی مکتوب) آموزشی احکام و فقه در بین پایوران توزیع گردد. و در آموزش‌های غیرحضوری سربازان 416 نسخه نشریه (احکام اعتقادی اخلاقی) احکام جوانان توزیع گردید.

حجت الاسلام حسینی تبار گفت: در بحث آموزش‌های حضوری و دوره‌های تربیت و تعالی تعدادی از پایوران و سربازان به شهر مقدس قم مرکز حضرت فاطمه ـ(سلام‌الله علیها) اعزام‌شده‌اند. 14 خانواده از پایوران به دوره تربیت و تعالی خانوادگی به مدت 5 روز به‌صورت 100 درصد رایگان در جوار مرقد امام رضا(ع) با گذراندن کلاس‌های مهارت زندگی و اخلاق محور در مرکز امام رضا(ع) شرکت نمودند. و بقیه پایوران خواهر، برادر و سرباز به دوره‌های تربیت و تعالی استانی در مرکز شهید یزدان پناه (ره) سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به مدت 10 روز شرکت داشتند.


حجت الاسلام احمد حسینی تبار اظهار داشت: در زمینه بسیج تعدادی از مدیران نمایندگی در حوزه‌های مقاومت و مربیان عقیدتی سیاسی بسیج به دوره‌های متمرکز مرکز جوادالائمه(ع) مشهد مقدس به مدت 4 روز اعزام گردیدند.تعدادی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در مرکز استان به‌صورت 2 شبانه‌روز در دوره‌های تربیت و تعالی استانی شرکت کردند. کلیه فرماندهان و رابطین نظارت پایگاه‌ها و گردان‌ها با حضور فرمانده و شورای فرماندهی حوزه‌های مقاومت در سه مرحله تربیت و تعالی ناحیه‌ای به میزان 3690 نفر ساعت در این دوره‌ها شرکت داشتند. و در پایان برای کلیه شرکت‌کنندگان توسط تربیت و آ.عس ناحیه گواهینامه صادر گردید. و در شناسنامه اقدامات اجرایی حوزه‌های مقاومت و ناحیه ثبت گردید.


این مسئول در پایان گفت: بحمدالله با اجرای کیفی برنامه‌ها به لطف خداوند متعال تربیت و آ.ع.س این ناحیه در سال 94 در بین نواحی استان کرمانشاه با کسب امتیاز 100 درصد و 13 محاسن بدون معایب به‌عنوان ناحیه برتر در زمینه عقیدتی سیاسی بسیج شناخته شد.

 


ارسال نظرات