مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد

پرداخت تسهیلات رونق تولید به 106 واحد تولیدی در سطح استان مرکزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 106 واحد تولید در استان مرکزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید برای بنگاه کوچک و متوسط پس از ثبت در سامانه بهینه‌یاب و بررسی کارشناسان به ستاد تسهیلات معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۹۴۰۵۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۳

محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی اظهار داشت: 350 واحد تولیدی در سیستم بهینه‌یاب ثبت نام کردند و در کارگروه رونق تولید پس از بررسی‌های لازم، پرداخت تسهیلات برای 106 واحد تولیدی در استان مرکزی از سوی ستاد تسهیلات محقق می‌شود.

وی افزود: مقرر شده که تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد که می‌توانند با دریافت این تسهیلات مشکلات خود را رفع سازند، واحدی که انباشت محصول دارد توجیه قانونی برای دریافت این تسهیلات نمی‌تواند داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان مقرر شد که در کارگروه کشوری که در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای ویژه برگزار شود و با حضور واحدهای صنعتی بزرگ استان بتوانیم به بررسی مشکلات و جمع بندی لازم در راستای خروج از شرایط رکود صنایع دست پیدا کنیم.

حاجی‌پور ادامه داد: در سطح استان نیز تلاش کردیم تا مشخصات و مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ به همراه مصوبات مورد نیاز در این زمینه احصا شود که با نظر استاندار مرکزی بنا شد واحدهایی را که امکان رونق آن‌ها نیز وجود دارد جمع‌بندی شود.

وی با اشاره به عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان افزود: سال گذشته با توجه به مشکلات موجود در بخش تولید و صنعت و همچنین همراه رکودی که در حوزه تولیدی واحدهای بزرگ استان شاهد بودیم طرح عارضه‌یابی صورت گرفت که در این طرح عارضه‌یابی عمده مشکلات صنایع بزرگ استان نبود بازار، عدم حضور و مشارکت در پروژه‌های بزرگ و ملی، کمبود نقدینگی، مسائل و مشکلات با دستگاه‌های دولتی از جمله تامین اجتماعی و امور دارایی همچنین نبود بازار رقابتی در سطح بین‌المللی شناخته شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به راه‌اندازی ستاد اقتصادمقاومتی و تاکیدات مقام‌معظم رهبری برای تحقق و رونق اقتصادمقاومتی کارگروه ملی در سطح وزارتخانه تشکیل شد که مشکلات و موانع واحدهای تولیدی بزرگ کشور در این کارگروه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات