خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب در گفتگو با «بسیج»:

استکبار ستیزی ریشه در اعتقادات دینی ملت ایران اسلامی دارد

امام جمعه گیلانغرب گفت: برخى چنين القا مى‌كنند كه اختلاف ايران با آمريكا بر سر يك سوء‌تفاهم است كه با قدرى گذشت مى‌توان آن‌را حل كردوتصور خامشان این است که ما با استكبار جهانى منافع مشتركى داريم كه مى‌توان بر سر آن‌ها، اختلافات را كنار گذاشت. خیر،چرا که استکبار ستیزی ریشه در اعتقادات دینی ملت ایران اسلامی دارد.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۵۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار ماه مبارك رمضان با دانشجويان اشاره کرد و اظهار داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب، گرايش به غرب در شرايط كنونى و با رفتارهايى كه غربى‌ها و آمريكايى‌ها دارند، نه تنها با معيارهاى اصيل انقلابى بودن ناسازگار است بلكه با عقل، منطق و تدين نيز سازگارى ندارد.

وی دشمنی صریح آمریکا با اسلام و ایران اسلامی را یاد اور کرد و تصریح نمود : متاسفانه شاهد آن هستيم كه در جامعه كنونى ما برخى غرب را بزك مى‌كنند و در حالى‌كه آمريكا و ديگر كشورهاى به‌ظاهر قدرتمند غربى صراحتا با اسلام و انقلاب اسلامى دشمنى مى‌كنند، اين افراد تلاش در بزك كردن آمريكا و خوب جلوه دادن كارهاى كريه آن‌ها دارند.


* ما با امریکا منافع مشترکی نداریم که در باره ان اختلاف ها را کنار بگذاریم

امام جمعه گیلانغرب افزود:اين افراد چنين القا مى‌كنند كه اختلاف ايران اسلامى با آمريكا بر سر يك سوء‌تفاهم است كه با قدرى گذشت و ميزانى سخندانى و سخنرانى مى‌توان آن‌را حل كرد، تصور خام اين افراد اين است كه ما با استكبار جهانى منافع مشتركى داريم كه مى‌توان بر سر آن‌ها، اختلافات را كنار گذاشت.
 

حجت الاسلام مهری ابراز داشت :اوج خامى و نادانى اين افراد در اين است كه صراحتا مدعى مى‌شوند كه در عرصه بين‌المللى، دشمنى و دوستى در كار نيست و اصلا نبايد از اصطلاح دشمن در اين عرصه استفاده كرد،اين افراد به‌ظاهر متخصص اما در واقع به‌دور از عقلانيت كه حتى از عقلانيت مادى نيز به‌دور هستند، مدعى هستند كه در عرصه بين‌المللى فقط منافع است كه وجود دارد و هيچ دشمنى صورت نمى‌گيرد.
 

امام جمعه گیلانغرب باز دیگر بی تعهدی امریکا نسبت به قول و وعده هایش را متذکر شد و گفت:اما تجربه اخير ملت ايران در برجام و در ديگر عرصه‌ها، دوباره و صدباره ثابت كرد كه آمريكا حقيقتا دشمنى مى‌كند، چنان‌كه رفتار آمريكا در برجام و غير آن نشان مى‌دهد، آمريكا از انجام تعهدات اوليه خود نيز سر باز مى‌زند و انجام تعهدات خود در توافقات قبلى را منوط به انجام كارهاى جديد و جديدتر از سوى ايران مى‌نمايد.

 حجت الاسلام مهری به  فرامین رهبر انقلاب در اشاره به تجربيات بسيار بد ملت ايران از غرب ازجمله تحميل ديكتاتورى و استبداد پهلوى، سرنگون كردن دولت ملى و تأسيس دستگاه سركوب وحشتناك ساواك اذعان داشت:بعد از پيروزى انقلاب اسلامى نيز اولين تحريم‌ها، خيانتها، جاسوسى‌ها، تهاجم‌هاى وسيع تبليغاتى، حمايت از گروه‌هاى ضدانقلاب، تحميل جنگ هشت ساله، حمايت همه‌جانبه از صدام، ساقط كردن هواپيماى مسافرى تا بدعهدى‌ها و كارشكنى‌ها در برجام، همه از جانب غربى‌ها و به‌ويژه آمريكا بوده است.


*سوال امام جمعه گیلانغرب از یکی از مسئولان استان در خصوص فیشهای نجومی

امام جمعه گیلانغرب در خصوص مبحث فیشهای نجومی هم سخنانی را ابراز داشت و گفت: دریافت حقوقهای نجومی  در واقع امری نکوهیده و زشت به حساب می آید  و  باید گفت که هجوم به ارزشهاست و باید قاطعانه با ان برخورد شود .

وی تصریح نمود: از انجا که یکی از مسئولان ارشد استان هم در زمان دولت کنونی درمسند معاون اداری و مالی صندوق توسعه ملی بوده باید دید که ایا وی هم حقوقهای نجومی دریافت نموده است؟ ، بی شک وی باید در این خصوص پاسخگو و برای مردم شفاف سازی کند چرا که اگر فیش نجومی شامل ایشان هم شده  است حقاً باید با وی هم در چهارچوب قانون برخورد شود و طبیعی است کهباید از پست کنونی برکنار گ شود و اگر هم حقوقی نجومی دریافت نکرده است که باید در هر حال صحت انرا اعلام نماید .

خطیب نماز جمعه گیلانغرب یاد اور شد : برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی باید بدون اغماض و بدور از گرایش های حزبی از هر طیفی که باشند صورت گیرد و البته مسئولان نباید به صورت مقطعی و چند نمونه را مورد بازخواست قرار دهند و دیگر این قضیه فیصله پیدا کند بلکه باید با صاحبان فیشهای نجومی تا اخرین مورد برخورد قاطع شود چرا که این رویه در واقع به نوعی هجوم به ارزشها بوده است.


*علما و شهدا فداییان مبارزه با هجوم فرهنگ غرب و كشف حجاب

 امام جمعه گیلانغرب در یاد اوری مناسبتها و حمله به مسجد گوهرشاد و كشتار مردم به‌ دست رضاخان و روز حجاب و عفاف  نیز اظهار داشت: يكي از قيام‌هاي خونين مردم مسلمان ايران به رهبري مراجع تقليد در قرن معاصر، كه نقطه عطفي در تاريخ قيام‌هاي اسلامي در تاريخ صد ساله اخير است، قيام مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد، در كنار مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) بر ضد ديكتاتوري رضاخان و كشف حجاب او است.
 

وی افزود:رضاخان براي رسيدن به اهداف شوم اربابانش، به اين جنايت اكتفا نكرد و چون احتمال قيام عمومي مي‌داد، همه علماي مبارز مشهد را دستگير كرده و از مشهد مقدس تبعيد نمود.
 

حجت الاسلام مهری یاد اور شد: آري اين علماي رباني و هزاران شهيد جان خود را فداي مبارزه با هجوم فرهنگ غرب و كشف حجاب كرد تا حريم حجاب و ارزش‌هاي اصيل اسلامي را از گزند استعمار و مزدوران آن، حفظ كند و به مردم مسلمان، به‌ويژه مسلمانان ايران پيام دهد كه از پاي ننشينند و تا آخرين توان در برابر استعمارگران و در برابر نفوذ فرهنگ بيگانه، مقاومت نمايند.

ارسال نظرات