خبرهای داغ:
استاندار قم:

مدیریت تالار مرکزی شهر قم به بخش خصوصی واگذار شود

استاندار قم گفت: تالار مرکزی شهر قم در عین اینکه باید در خدمت فرهنگ و هنر استان باشد باید تحت مدیریت بخش خصوصی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۱۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه نختسین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی و هنری اسلامی - ایرانی مد و لباس استان قم با بیان اینکه قانون ترویج مد و لباس اسلامی از سال ۸۵ تصویب شد گفت: این درحالی است که این موضوع در قم برای اولین بار برگزار می‌شود.

وی توجه به مد و لباس اسلامی- ایرانی را یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه طراحان و تولیدکنندگان استان قم در طراحی و پژوهش و دوخت لباس‌های ایرانی - اسلامی توانمند و با تجربه هستند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه باید با حفظ ارزش‌ها بر اساس نیاز روز جامعه تولید و عرضه کنیم، گفت: طراحان و تولیدکنندگان قم می‌توانند گام‌های مهمی در تولید لباس بومی بردارند.

ضرورت شکوفایی هنر جوانان
وی با بیان اینکه باید در حوزه موسیقی در چارچوب ارزش‌های اسلامی فعال شویم، گفت: باید در همه رشته‌های هنری زمینه توسعه و ترویج را فراهم کنیم.

صادقی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره و نمایشگاه در حوزه‌های مختلف هنری یک امر ضروری است، ادامه داد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های هنری ضمن شناسایی نیازها سبب شکوفایی استعدادهای جوانان هنرمند می‌شوند.

رشد متوازن هنر
وی با اشاره به اینکه نباید تنها در بخش‌های خاصی از هنر سرآمد باشیم گفت: باید همه بخش‌های هنری استان مانند شعر و داستان پر محتوا و فعال باشد.

استاندار قم با تأکید بر مدیریت بخش خصوصی در تالار مرکزی شهر قم، افزود: هیچ گاه دنبال درآمدزایی از هنر و فرهنگ استان نیستیم اما مدیریت بخش خصوصی می‌تواند به رشد و توسعه و انضباط تالار مرکزی کمک کند.
ارسال نظرات