خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان؛

گسترش مرغ بومی یکی از نیازهای استان گلستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه گسترش مرغ بومی یکی از نیازهای استان گلستان گفت: باید اقدامات مناسب در راستای جلوگیری از بیماری‎های ویروسی و باکتریایی انجام شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۶۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، مختار مهاجر صبح امروز در مراسم آغاز طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی 50 درصد روستاهای استان گلستان بر علیه بیماری نیوکاسل اظهار کرد: امروز طیور بومی 510 روستای استان گلستان واکسیناسیون میشوند.

وی بیان داشت: طرح واکسیناسیون طیور روستای با دو هدف کمک به اقتصاد خانوار و پیشگیری از بروز بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستای و طیور صنعتی انجام شده است که با توجه به گستردگی طرح و اهمیت موضوع، تمامی امکانات دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی بسیج شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به تبیین مناسب اهمیت اجرای این طرح در سطح استان از طریق برگزاری جلسات مستمر در شهرستانها با محوریت فرمانداران، دهیاران و بخشداران و کلاسهای توجیهی و آموزشی مشارکت خوبی برای اجرای آن شکل گرفته است.

مهاجر با بیان اینکه گسترش مرغ بومی یکی از نیازهای استان گلستان می باشد، تصریح کرد:باید اقداماتی در راستای جلوگیری از بیماریهای ویروسی و باکتریایی انجام شود و از این نظر طرح واکسیناسیون بیماری نیوکاسل امسال به صورت یکپارچه در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی افزد: سالهای گذشته مشابهه چنین طرحی در استان برگزار شد و امروز شاهد هستید که این طرح به صورت ملی و در 12 استان کشور در حال اجرا می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اذعان کرد: ابتدا قرار بود این طرح به مدت سه روز اجرایی شود اما ازآنجایی‌که در استان هماهنگی‌های خوبی انجام شد تصمیم گرفته شد تا این طرح در یک روز انجام شود و پشتیبانی خوبی هم از این کار صورت گرفت.

مهاجر بابیان اینکه در سه ماه آینده همه روستاهای استان مورد پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند، افزود: تقریباً ۱۰ درصد مصرف داخل استان از محل طیور خانگی تأمین می‌شود و از آنجایی که گلستان یک استان صنعتی بوده، روزانه بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن مرغ به خارج از استان صادر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان قابلیت خوبی در تولید مرغ سایز در ابعاد 950 گرم تا یک کیلو و 450 گرم را دارد که این مهم به ظرفیتهای صادراتی این استان میافزاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها