نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

آمریکا با تمدید تحریم‌ها نشان داد که قابل اعتماد نیست/مسئولین به جای مسائل حاشیه‌ای به درد مردم رسیدگی کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تصویب قانون «داماتو» برای دولتمردان مدعی تمدن، پیشرفت و دموکراسی ننگین است.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۰۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه اراک ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول گفت: ماه ربیع‌الاول بهار ولادت‌های نورانی و با عظمت است که اولین شب این ماه مبدأ تاریخ اسلام است.

وی «لیله المبیت» را سرآغاز تاریخ اسلام دانست و گفت: در شب اول ماه ربیع‌الاول سال سیزدهم بعثت، حادثه‌ای شگفت روی داد که خداوند متعال به خاطر این حادثه به فرشتگان خود مباهات می‌کند، این شب تاریخی را که حضرت علی(ع) در جایگاه پیامبر اکرم(ص) و برای نجات جان او در بسترش خوابید، «لیلة المبیت» می‌نامند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مومنان نباید خلف وعده کنند، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «هر کسی به خدا و روز قیامت ایمان دارد به وعده‌های خود عمل می‌کنند». بسیاری از دعواها، جنگ‌ها و خونریزی‌ها به خاطر خلف وعده‌هاست. یکی از مقدس‌ترین کارها در جامعه اسلامی رعایت تعهدها و پیمان‌ها و رعایت حقوق اجتماعی افراد است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و گروه ۵+۱ یک قرارداد بین‌المللی را با جمهوری اسلامی ایران منعقد کردند. قراردادی که در سازمان ملل و شورای امنیت مورد توافق قرار گرفت؛ برای دولتمردان مدعی تمدن، پیشرفت و دموکراسی مسئله تمدید تحریم های علیه ایران برای ده سال دیگر، ننگین است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در توافق خود به تمامی تعهداتش جامه عمل پوشاند و حسن نیت خود را با کاهش سانتریفیوژها، تعطیلی نیروگاه خنداب و ... ثابت کرد ولی در مقابل شاهد تصویب قانون «داماتو» در کنگره آمریکا هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یادآور شد: ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان با همکاری «سیا» و «منافقین»، کوردلان اسرائیل و آمریکا ترور رقم خورد؛ آمریکا هر روز تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند و هم‌اکنون با روی کار آمدن ترامپ این مسئله بیشتر مشهود است.

وی افزود: تمدید تحریم‌ها برای آمریکایی‌ها ننگ است. چون ابرقدرت هستند، زور و سلاح در اختیار دارند نمی‌توانند در کنگره آمریکا که متشکل از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است، تحریم‌ها را علیه ملت ایران تمدید کنند. جمهوری اسلامی ایران اگر مذاکرات و توافقات را پذیرفت برای این بود که تحریم‌ها لغو گردد نه اینکه تمدید شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مجامع بین‌الملل بایستی نسبت به بدعهدی آمریکا واکنش نشان دهند، گفت: در این زمینه مجامع بین‌المللی و سازمان ملل باید ورود کنند در مجامع بین‌المللی تمدید تحریم‌ها پذیرفتنی نیست بایستی به این اقدام ظالمانه پاسخ داده شود.

خطیب جمعه اراک رفع مشکلات کشور را در گرو تکیه به توانمندی‌های داخلی دانست و گفت: ملت شریف ایران با وحدت کلمه، با اراده و عزم باید بتوانند در مقابل مستکبران و جهانخواران بایستند. باید بدانیم که مشکلات داخلی ما جز با همت‌های بلند رفع نمی‌شود.

وی افزود: اجداد و پیشینیان ما کارها و اقدامات بزرگی را با وجود همه محدودیت ها به شایستگی انجام داده اند بنابراین ما با تأسی از آنان می توانیم بر مشکلات فائق آئیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: اسلام با تنبلی و تن پروری مخالف است و امروز ایران اسلامی به نیروی انسانی متخصص، متعهد و پرتلاش برای تحول افرینی و انجام اقدامات تحول آفرین نیاز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خطاب به مسئولین برای تلاش به مظنور رفع مشکلات کشور گفت: مدیران، دولتمردان و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به دردهای مردم و جامعه رسیدگی کنند. مقام‌معظم رهبری در هفته‌های اخیر چندین بار به مسئولین درخصوص رسیدگی به مشکلات کشور تذکر داده‌اند.

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد. مسئولین کشور و به تبع آن مسئولین استانی دست به دست یکدیگر دهند و از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات بهره بگیرند. باید پاسخ‌گوی خون شهدا و مطالبات رهبری باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر وحدت کلمه و انسجام میان ملت تاکید کرد و گفت: بایستی با همکاری و وحدت ملت در داخل کشور پایگاه قدرتمندی در عرصه اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژی، وحدت ملی و... ایجاد کنیم و در عرصه منطقه‌ای و بین‌الملل هم بتوانیم از ملت‌های مظلوم دیگر پشتیبانی کنیم ولی شرط این امر این است که جایگاه خود را محکم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با بصیرت و آگاهی که نسبت به عواقب برجام و پایه‌های سست و متزلزل آن بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، مسئولان و مدیران کشور باید در سال «اقتصادمقاومتی اقدام و عمل» تمام هم و غم خود را در راه به سرانجام رساندن اقتصادمقاومتی بگذارند و کشور را برای همیشه از تهدید‌ها و تحریم‌ها بیمه کنند.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات