خبرهای داغ:
امام جمعه آیسک:

باید مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت مردم باشد

امام جمعه آیسک گفت: باید مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه باشد.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۱۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین عرب در همایش ائمه جمعه و جماعات شهر آیسک در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مسجد طراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: روشن ماندن چراغ مساجد زمینه تحقق هدایتگری مد نظر اسلام است.

امام جمعه آیسک گفت: باید مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه باشد.

وی شاخصه های مسجد طراز اسلامی را آباد و پر رونق بودن، شرایط درست نماز خواندن، در مرکز و کانون شهر و روستا بودن، محل تصمیم گیری برای عموم مردم، جاذبه داشتن آن با معماری و نور برشمرد.

وی اخلاق درست امام جماعت، خادم و افراد حاضر در مسجد را مهمترین موضوع در جذب افراد دانست و تاکید کرد: مامومین هرگز به ظاهر جوانان گیر ندهند.
وی با تأکید بر جذاب کردن مسجد برای جوانان ، خواستار فعال کردن کانونهای فرهنگی و هنری و فرهنگی تبلیغی مساجد و جذب اعتبارات فرهنگی شد.

امام جمعه آیسک با اشاره به ریزش حضور ها در برخی مساجد گفت : از آنجا که برای نسل جوان برنامه ریزی نکرده ایم و محور کارهای فرهنگی مسجد رابه فراموشی سپرده ایم شاهد فاصله گرفتن جوانان و نوجوانان ازمساجد هستیم.

به گفته وی اعتماد به جوانان و نوجوانان و بومی کردن فعالیت های فرهنگی می‌توانند به آشتی کردن مردم با نمازهای جمعه وجماعت منجر شود.

وی برترسیم نقشه راه آبادانی مساجد تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها