خبرهای داغ:

حضور کارکنان تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) قم در درس اخلاق استاد توکل

سلسله درس های اخلاق و دیدار با علما و نخبگان با حضور استاد اخلاق آیت الله توکل در تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) پیگیری شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۵۰۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

حضور کارکنان تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) قم در درس اخلاق استاد توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق حوزه علمیه قم طی سخنانی در جمع کارکنان تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: انسان سه عالم را پشت سر می گذارد: عالم دنیا، عالم برزخ و عالم قیامت و با توجه به سختی های روز قیامت که از آیه های یوم یفر المرء من اخیه و... فهمیده می شود باید مراقب بود که در این عالم تقوا داشته باشیم و دنبال معصیت نرویم چرا که عذاب الهی بسیار سخت و دشوار است. ان زلزلة الساعة شیئ عظیم.

وی افزود: تعبیر سنگینی که در دعای کمیل بیان شده یادآور سختی عذاب آخرت است آنجا که می فرماید:«هذا ما لا تقوم له السموات و الارض» یعنی آسمان ها و زمین طاقت تحمل آتش جهنم را ندارند.«لانه لا یکون الا ان غضبک...»

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: اجازه عبور از پل صراط همان ولایت امیر المومنین علی (ع) است و ولایت پذیری اهل بیت(ع) یعنی داشتن مرام آنها یعنی کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا.

آیت الله توکل ضمن گسترده خواندن مفهوم ولایت پذیری در تمام زمان ها تاکید کرد: امثال شمر و عمر سعد 14 قرن قبل به درک واصل شدند اما باید فهمید شمر و عمر سعد الان کیست؟

وی در پایان با ذکر حدیثی از امام علی(ع) در تبیین ملاک ولایت پذیری اظهار داشت: « من ارادنا فلیاخذ بقولنا ولیعمل عملنا » هرکس که اراده «ما» می کند باید حرف ما را بگیرد و عمل کردنش مثل ما باشد.


ارسال نظرات