خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق بندرترکمن؛

حضرت زهرا(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر است

استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق بندرترکمن اظهارداشت: حضرت زهرا(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبرو عینیت تمام درس های مکتب متعالی اوست و از این جهت اسوه و الگویی کامل برای وصول به حیات طیبه می باشد
کد خبر: ۸۸۳۲۵۱۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان حجت الاسلام علی موسوی خواه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) با اشاره به شخصیت این بانوی بزرگ اظهارداشت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه یک شخصیت تاریخی که مشمول مرور زمان واقع گردیده، بلکه یک سبک و شیوه زندگی کمال یافته اسلامی و راه منحصر بفردی برای کمال و تعالی بشریت است.

استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق افزود: گرچه حضرت فاطمه(س) با عمر کوتاه خود در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند اما در همین زمان کم از عمرآنچنان رفتار، گفتار، سکنات و اقوال نقل شده از ایشان غنی و پرمغز و درس آموز است که یک الگوی کامل و بسیار روشن و پرتلألؤ برای زندگی بشری است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبرو عینیت تمام درس های مکتب متعالی اوست و از این جهت اسوه و الگویی کامل برای وصول به حیات طیبه می باشد.

موسوی خواه  عنوان کرد: یکی از بزرگ ترین درس های عملی از حضرت زهرا(س) حضور فعّال در صحنه های اجتماعی سیاسی با حفظ عفّت و حجاب و ارزش های وجودی زن است که در انقلاب اسلامی، جلوه یافت و الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان گردید.

این استاد فرهیخته اذعان داشت: شهادت حضرت فاطمه(س) اوج مظلومیت و حقانیت شیعه را نشان می‌دهد و تاریخ هیچ گاه حوادث بعد از رحلت پیامبر (ص) را فراموش نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: وجود حضرت زهرا (س) در واقع امتداد راه و سیره پیامبر است لذا آیه لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة حاکی از ان است که حضرت فاطمه (س) آیینه تمام نمای حقیقت و صفات عظیم پیامبر عظیم الشأن است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها