خبرهای داغ:
به بهانه ۲۲ اسفند، روز شهید؛

گذر از سیم خاردار نفس؛ لازمه حضور در معبر شهادت

همه ما مدیون خون های مطهر شهیدان هستیم؛ آنانی که ابتدا از سیم خاردار نفس گذشتند و سپس با عبور از سیم خاردار های دشمن، به خیل یاران بی ادعای خون خدا پیوستند...
کد خبر: ۸۸۳۸۰۹۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خط را که از حسین(ع) بگیری و در این مسیر ثابت قدم باشی و صدالبته مخلص، گمراه نخواهی شد که هیچ ، بلکه روشناییِ بخش طایفه و جماعتی می شوی که چشم به مسیری دوخته اند که تو با خون مقدست به آن ها نشان داده ای و بی گمان شهید دارای چنین مقام رفیعی است؛ همو که حضرت روح الله(ره) در وصف او و یاران صدیقش فرمود: "آن ها کسانی هستند که ره هفتاد ساله را یک شبه پیمودند. "

بگذار بگویند کلیشه ای و شعاری حرف می زنیم، باکی نیست چه آن که هزاران بار دیگر هم خواهیم گفت که همه ما مدیون خون های مطهر شهیدان هستیم؛ 230 هزار شهیدی که بیش از 2 هزار نفر آن ها با مدال پر افتخار مدافعان حرم به ظاهر از پیش ما کوچیدند و آسمانی شدند و اینک در وادی دیگری فراتر از این دنیایِ فانی و پست، نظاره گر ما هستند تا ببینند که با میراثشان چه می کنیم.

آنانی که ابتدا از سیم خاردار نفس گذشتند و سپس با عبور از سیم خاردار های دشمن، به خیل یاران بی ادعای خون خدا پیوستند و قبور مطهرشان به تعبیر امام امت برای همیشه تاریخ به محفل و قرارگاه عاشقان و عارفان الی الله تبدیل شده است.

22 اسفندماه و روز شهید بی شک موسم یادآوری چنین حقایق ماندگاری است؛ حقایقی از این جنس که بدانیم به ازای هر میز مدیریتی در ملک و مملکت ۱۷ شهید تقدیم شده و به راستی چقدر ناجوانمردی و جفاست اگر قدر ندانیم و صرفاً در جایگاه مسئولیت چنین کشوری به فکر اندوخته های شخصی و حب ریاست خویش باشیم؛ چقدر جفاست که هر از گاهی با اخبار فیش های نجومی و اختلاس ها و غیره و ذلک روبرو می شویم و این در حالی است که بارها شنیده و خوانده ایم که شهیدان والا مقام تا چه حد نسبت به حفظ و رعایت حدود مصارف بیت المال حساس بوده اند.

فرارسیدن چنین روزهایی گرچه بهانه لازم برای نشست ها و همایش هایی را فراهم می کند اما اگر به واقع نیک بنگریم در پسِ همین ایام، گاهی باید شرمنده شد از این بابت که آن سان که باید و شاید در حق شهدا و به خصوص معرفی آن ها به جامعه خوب عمل نکرده ایم.

البته چندان هم نباید ناُامید بود چه آن که به لطف ایزد منان، علاقه و عشق و ارادت مردم ما به شهیدان نه تنها کم نشده بلکه روز به روز نیز در حال گسترده تر شدن است و حضور میلیونی و عاشقانه امت حزب الله خاصه نسل جدید در یادمان های دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور، گواه این ادعاست. صد البته این هم به برکت عنایت شهدا و در وهله نخست خدای شهیدان است و گرنه...!

به راستی اگر سبک زندگی شهدا و امام شهیدان امروز ملاک و معیار همه ما بود ، آیا شاهد نشر اخباری از جنس اختلاس ها و فیش های نجومی آن هم از سوی برخی مسئولان می بودیم؟!

کاش یکبار به راه طی شده بنگریم تا ببینیم کجای کار لنگ زده و از خط اصیل منحرف شده ایم؟!

شهدا که حسابشان مشخص است؛ راه و خطشان را از سیدالشهدا(ع) گرفته اند و به این خاطر حفاظت شده است و خطایی ندارد.... شاید ایراد از خود ما باشد ... فتأمل!
سید محمد مهدی موسوی
ارسال نظرات