خبرهای داغ:
پژوهشگر و مدرس دانشگاه:

هیچ ماده مخدری خاصیت درمانی ندارد

پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: باید این موضوع تفهیم شود که هیچ ماده مخدری خاصیت و تجویز درمانی ندارد.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۷۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
هیچ ماده مخدری خاصیت درمانی ندارد
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، هومان نارنجی‌ها عصر امروز در کارگاه آموزشی اعتیاد و رسانه که در تالار امام رضا فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برخی اوقات دانش ما در حوزه اطلاع‌رسانی مطابق با دانش کارشناسی و به روز نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت به موضوع اعتیاد پرداخته می‌شود ولی با دیدگاه‌های کارشناسی مغایرت دارد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با بیان اینکه برخی سؤالات در حوزه مواد مخدر نخ نما شده است گفت: لازم است در زمینه برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود هدف ارسال‌کننده با دریافت‌کننده پیام یکسان باشد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد گفت: در این زمینه باید بر نخستین مصرف تأکید کرد چرا که ترک اعتیاد سخت است نباید آن را آسان جلوه داد.

نارنجی‌ها عنوان کرد: باید در زمینه توانمندسازی آحاد جامعه از طریق آموزش مهارت زندگی گام برداشت و نباید این تصور وجود داشته باشد که اعتیاد تنها برای فقرا است.

وی ادامه داد: افراد مختلف باید مهارت زندگی در زمینه تصمیم‌گیری درست، توانایی نه گفتن، برقراری ارتباط اجتماعی، عمومی و... را کسب کنند.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت پرداختن به مبحث پرورش فرزند گفت: هیچ نهادی در زمینه والدگری پاسخگو نیست چرا نباید بسته‌ای درباره آموزش والدین در زمینه فرزند پروری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به دست خط شکنان رسانه متحول شود گفت: دانش‌آموزان لازم است مهارت زندگی را بیاموزند.

نارنجی‌ها تاکید کرد: باید این موضوع تفهیم شود که هیچ ماده مخدری خاصیت و تجویز درمانی ندارد.

وی با اشاره به جایگاه مردم در پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: نقش مردم باید در پیشگیری از اعتیاد برجسته شود و نباید تنها چشممان به مسؤولان باشد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با بیان اینکه لازم است بحث اعتیاد به گفتمان اجتماعی تبدیل شود گفت: مصرف برای نخستین بار، وابستگی، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، مشکلات اقتصادی، اخراج از محیط خانه و کارتن خوابی به ترتیب مراحل اعتیاد است، باید دوربین‌ها برای اطلاع‌رسانی و انعکاس از مرحله آخر به مرحله اول تغییر مکان پیدا کند.

ارسال نظرات