خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان؛

با تبیین قرآن می‎توانیم آسیب‎های اجتماعی را کاهش دهیم

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: با تبیین قرآن می‎توانیم آسیب‎های اجتماعی را کاهش دهیم و راهکارهایی که این کتاب دینی به ما گفته شده در جامعه پیاده‌سازی کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۷۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل عامری رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان  صبح امروز در  همایش تبیین جایگاه قرآن در کاهش آسیب های اجتماعی که در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون در جایگاه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و ترویج مبانی و اصول شیوه ها و راهکارهای دینی قرار دارند که مسائل و موضوعات مختلف جامعه را هدایت و رهبری می کنند و تبیین این اصول را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه چرا امروز در عرصه های اجتماعی روحانیت آنطور که باید نمی درخشد افزود: ما امروز به رهبری نیاز داریم که در راس جامعه قرار بگیرد که در کنار رهبری دینی رهبری سیاسی هم به نحو احسنت انجام دهد روحانیتی که پناهگاه همه اقشار جامعه است و مردم برای رفع مشکلات خود در دامن روحانیت قرار می گیرند باید در عرصه مسائل فرهنگی پیشتاز باشد.

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان با بیان اینکه امروز بسیاری از آسیب‎ های اجتماعی و ناهنجاری‎ های اجتماعی با اطلاع رسانی و آگاه ‎سازی می توان پیشگیری کرد، گفت: حدود 5 درصد از فضای موجود در شبکه‎های اجتماعی غیراخلاقی است و گسست‎های فکری و اعتقادی در دورن خانواده‎ها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام عامری افزود: امروز جامعه ما با آسیب‎های اجتماعی نو پدید مواجه است که باید در این راستا برنامه ریزی های صورت گیرد تا شاهد بر طرف شدن آن در سطح جامعه باشیم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که به رسیدگی به آسیب‎های اجتماعی تاکید دارد، بیان داشت: ما می‎توانیم با بسیاری از آسیب‎های اجتماعی و ناهنجاری‎های اجتماعی با اطلاع رسانی و آگاه‎سازی پیشگیری کنیم و اگر به خوبی عمل نکنیم این عوامل به یک ضعف و آسیب در کشور تبدیل می‎شود.

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان یادآور شد: دین در کاهش آسیب‎های اجتماعی و جامعه می‎تواند موثر باشد لذا اعتقاد داریم از مبانی قرآن و سیره عملی ائمه و پیامبر(ص) می‎توانیم جامعه را به مسیر درست هدایت کنیم .

حجت الاسلام عامری با بیان اینکه ما امروز با آسیب‎های اجتماعی نو پدید رو به رو هستیم و باید به این مهم توجه داشته باشیم، اذعان کرد: با تبیین قرآن می‎توانیم آسیب‎های اجتماعی را کاهش دهیم و راهکارهایی که این کتاب دینی به ما گفته شده در جامعه پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها