خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان:

حجاب حافظ شخصیت زن است/ لزوم صرفه جویی در مصرف آب

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که حجاب حافظ شخصیت زن است، گفت: بی حجابی جز فساد و بی بندو باری چیز دیگری ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۶۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه گرگان، با قرائت خطبه ۱۷۷ نهج البلاغه، اظهار کرد: امیر المومنین علی (ع) در جملات خود قسم یاد می کنند. ایشان برای تائید سخنان خود قسم یاد می کند. اگر خداوند به ملتی نعمت بدهد از آنان نمی گیرد و اگر گرفت منشاء آن این است که آن مردم مستحق این مجزات هستند. هیچ قومی نیست که دارای نعمت خوبی داشته باشد که از آن ها گرفته شود.

وی افزود: در آیات مکرر قرآن، خداوند تاکید کرده است که وضعی را که به یک جمعیت داده عوض نمی کند مگر این که مردم خود این تغییرات را ایجاد کرده باشند. در سوره اعراف از آیه ۹۲ به بعد خداوند می فرماید، اگر اهل آبادی و یک جامعه، تقوا و ایمان داشته باشند و بر این مبنا زندگی کرده باشند درِ برکات خود را از آسمان و زمین برآن ها باز می کنیم و اگر غیر از این باشد ما این ها را مواخزه می کنیم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: حضرت علی (ع) می فرماید «اگر خداوند متعال نعمت هایی را در اختیار قومی قرار دهد، از آنان نمی گیرد مگر اینکه خودشان باعث شوند که این نعمت از آنان گرفته شود.» اگر به تاریخ نگاه کنیم، تمام کتاب های که در هر کجای عالم وجود داشته دچار تحریف شده است ولی تنها کتاب آسمانی که از دست تحریف در امان مانده است قرآن است.

وی اظهار کرد: جوامع و ملت های که به خودشان، قوم، سنت و پیشرفتشان علاقه مند هستند باید مواظب باشند که اگر دچار ظلم شوند نتیجه این ظلم گریبان آنان را خواهد گرفت. سلطنت و حکومت با کفر باقی نمی ماند. اگر زمام‌داری حتی اگر کافر باشد، اما ظالم نباشد این باقی خواهد ماند ولی اگر حاکمی مسلمان باشد اما ظلم کند، حتما مورد باز خواست خداوند قرار می گیرد. تا می توانیم در زندگی ظلم، بی انصافی و حق کسی را پایمال نکنیم چرا که در دوام حکومت موثر خواهد بود.

آیت االله نورمفیدی در خطبه دوم هم گفت: مسئولان از مردم می خواهند که در مصرف آب صرفه جویی کنند تا گرفتار قطع آب نشویم. یکی از موضوعات مهم دیگر هم برق است. در ساعت ۱۳ تا ۱۷ بعد از ظهر مواردی مصرفی که ضرورت ندارد، مردم از برق استفاده نکنند تا برق قطع نشود.

وی بیان کرد: یکی از گلایه های مردم و کشاورزان این است که مطالبات گندم آنان پرداخت نشده است. مسئولین استانی فعال‌تر شوند چرا که کشاورزان گندم های خود را تحویل دادند و نیاز دارند که پرداختی های آنان انجام شود.

پرداخت مالیات یعنی مشارکت در توسعه کشور

وی اضافه کرد: امروز ۱۶ تیر روز مالیت و آغاز هفته مالیات است. این مساله به معنای دخالت همه مردم در مدیریت اقتصاد است. همه مردم از کارهایی که دولت انجام می دهد همچون جاده، برق و کارهای دیگر استفاده می کنند و می طلبد همه در پیشرفت کشور مشارکت کنند. البته قانون ها باید به شکلی باشد تا آن هایی که درآمد کمتری دارند هم توجه شود قانون مالیات باید به شکل منصفانه انجام شود تا پرداخت مالیات برای خیلی ها دشوار نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دوشنبه روزی است که کودتای نوژه قرار بود در اوایل انقلاب انجام شود ولی کشف و خنثی شد. دشمن تصمیم گرفته بود که در یک پادگان نظامی کار را شروع کند. یکی از سران کودتا به خلبانی که مامور بود بیت امام را بمباران کند می گوید اگر ۵ میلیون ایرانی کشته شود مسئله ای نیست. آمریکایی ها از همان روزی که انقلاب به ثمر نشست به دنبال این بودند که ضربه ای بزرگ به آن وارد کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: روز چهارشنبه ۱۷ شوال به دلیل رشادت حضرت علی (ع) در جنگ احزاب، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است. معمولا کسان که به سمت این ورزش می روند شعارهایی با محتوای خدا و پیامبر(ص) استفاده می کنند. ورزش پهلوانی یک ورزش ایرانی اسلامی است و نیاز دارد تا به آن توجه شود و جوانان ما در کنار گود ورزش را فرا گیرند.

وی درباره مناسبت روز ۲۱ تیر هم گفت: رضاخان با سفر خود به ترکیه تصمیم به کشف حجاب گرفت که مراجع ما در مقابل این تصمیم ایستادگی کردند و برای این موضوع حمام خون در مسجد گوهر شاد راه افتاد. مسئله حجاب و حفظ حجاب یک امر الهی است و آن کسانی که مخالف آن هستند سر از جایی دیگر در می آورند. همه کسانی که به حکم الهی پایبند هستند حجاب را پذیرفته اند، حجاب محدودیت نیست بلکه باعث می شود تا شخصیت زن حفظ شود. شخصیت زن به علم و کمال است.

وی بیان کرد: در آزمون سراسری بیشتر کسانی که وارد شدند خانم ها بودند. کسی با این مخالف نیست، خانم ها با تحصیل علم، عالم و فاضل می شوند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اگر مخالفت با کشف حجاب می شود به خاطر این است که جز فساد و بی بندباری چیز دیگری ندارد. مگر خانمی که حجاب داشته باشد نمی تواند به بالاترین مراحل علمی برسد؟ افراد بسیاری هستند که با حفظ حجاب توانستند به مدارج بالا برسد،

وی با بیان این که حجاب حافظ شخصیت زن است، گفت: بی بندباری زن شخصیت زن را از بین می برد. اخلاق، فضیلت، علم به انسان شخصیت می دهد، ملت ایران به حجاب به عنوان یک تکلیف الهی پایبند است. خانم های ما به عنوان یک تکلیف به آن نگاه کنند و مواظب آن باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها