خبرهای داغ:
همسر شهید عبدالله ضابط، علمدار روایتگری:

پوشش انسان نشان از میزان ارزش نهادن او برای بدن خود است

همسر شهید عبدالله ضابط، علمدار روایتگری گفت: لباسی که می‌پوشیم نشان می دهد انسان برای بدن خودش چه ارزشی قائل است و هر چه تنگ تر، کوتاه تر، چسب تر و بدن نماتر یعنی عملا ارزشی در کار نیست.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۱۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، زهرا حسن‌پور استاد حوزه و دانشگاه در همایش سبک زندگی عفیفانه در طبس گفت: زندگی عفیفانه چیزی بیشتر از پوشش بدنی است.

 وی ادامه داد: فلسفه اخلاق در نظام جهان بینی اسلامی حفظ کرامت انسانی است.

 مبلغ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بیان کرد: ابلیس که رانده شده از درگاه الهی است دشمن قسم خورده انسان است و از وقتی تصمیم گرفت انسان را گمراه کند اسم شیطان به معنای گمراه کننده نیز به او تعلق گرفت.

 وی افزود: اکنون در هر کجای دنیا می توانید رد پای ابلیس و اعوان و انصار او را به اسم شیاطین مختلف پیدا کنید که می خواهد انسان را از جایگاه کرامت خویش پایین بیاورد.

 حسن‌پور ادامه داد: از طرفی تمام ۱۲۴ هزار پیامبر، تمام معصومین(ع)، علما، صلحا، شهدا آمده اند انسان را به جایگاه خود بازگردانند و کرامت آنها را حفظ کنند.

 وی با بیان حرمت های زیارت خانه خدا گفت: کعبه با این همه مقدمه برای ورود به آن و حرمت هایی که برای آن در نظر گرفته شده است اما در روایات داریم که حرمت مومن از کعبه بالاتر است.

 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات الهی افزود: در تفکر مومن باید همه محترم باشند و گمان سوء نسبت به دیگران جایز نیست.

 وی ادامه داد: اگر برای انسان حرمت قائل هستیم باید ساحت رفتاری او را حفظ کرده و محترم بشماریم.

 حسن‌پور حفظ ساخت گفتاری را از لوازم کرامت انسان برشمرد و افزود: باید در حرف زدن احترام ها رعایت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها