خبرهای داغ:
گزارش/

طرح یاوران ولایت برنامه ای برای بصیرت افزایی و زمینه سازی برای ظهور

هدف از برگزاری طرح یاوران ولایت تربیت فرماندهان واحد های بسیج است که بتوانند با اخلاص خود بستر تعالی دانش آموزان را فراهم کنند همچنین بصیرت افزایی و زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) از دیگر اهداف این دوره است.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۴۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، پنجمین دوره طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی استان خراسان جنوبی (ویژه خواهران) از 12 مرداد ماه آغازگردید که تا 17 مرداد ادامه دارد.

شرکت کنندگان در این دوره دانش آموزان بسیجی دختر مدارس استان خراسان جنوبی هستند که توسط حوزه های بسیج شناسایی و با توجه به شاخص های علمی و اخلاقی انتخاب می گردند.

هدف از برگزاری این دوره تربیت فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج در مدارس است که بتوانند با اخلاص خود بستر تربیت و تعالی دانش آموزان  را فراهم کنند همچنین افزایش معرفت، بصیرت و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

مشکات دهقان یکی ازشرکت کنندگان این دوره است که معتقد است: یک دانش آموز می تواند با الگو گیری از شهدا، رعایت حجاب، خواندن نماز اول وقت، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه خود فرد مفید و یاورخوبی برای ولایت باشد.

وی اظهار داشت: یک فرمانده واحد بسیجی وظیفه دارد تا با اکثر مسائل و موضوعات ارتباط داشته باشد و دراکثر زمینه ها آگاهی کسب کند تا بتواند افراد زیرمجموعه خود را راهنمایی و هدایت کند.

دهقان ادامه داد: فضای های مجازی مانند تلگرام، ایستاگرام و ...، معاشرت با افراد بی قید و بند باعث سوق دادن دانش آموزان به سنت انحراف و تباهی و آسیب جدی به آنها و به تبع  آزار خانواده ها می شود.

وی هدف خود را از شرکت در این دوره علاقه به شهدا و بسیج دانست و افزود: انسان در زندگی باید راه و کاری را که فکر می کند به صلاح او است تجربه کند و من نیز برای اینکه بتوانم اعتقاداتم را به درجه والا برسانم و از شهدا الگو بگیرم در این دوره شرکت کردم.

مهدیه ایراندوست  دانش آموز پایه دهم دبیرستان نمونه پروین اعتصامی شهرستان زیرکوه  از دیگر شرکت کنندگان در این دوره با بیان اینکه  دانش آموزان در حال حاضر یکی از محورهای مهم انقلاب و جامعه هستند افزود:  دانش آموزان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهم و به سزایی داشتند چرا که بسیاری از شهدا ما دانش آموز هستند.

این دانش آموز بسیجی عنوان کرد: راهنمایی و هدایت دانش آموزان به سمت دین و جذب آنها به بسیج و الگو گیری از شهدا، شرکت دانش آموزان در راهپیمایی ها و مسائل سرنوشت کشور و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف فرمانده های واحد بسیج دانش آموزی است.

ایراندوست ادامه داد: در این دوره شرکت کردم تا بتوام اطلاعات و تجربیات مفید و سازنده ای را کسب کنم و با وظایف یک فرمانده واحد بسیج دانش آموزی آشنا شوم تا بتوانم بهتر و مفید تر به دوستان و کشورم خدمت کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها