خبرهای داغ:
مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) مطرح كرد

تأثير برپايي مراسم عزاداري در تداوم نهضت عاشورا

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) گفت: عزاداري‌ها و برپايي مراسم سوگواري در تداوم نهضت عاشورا تأثيرگذار بود بنابراين بايد سعي شود از تحريف در مراسم عزاداري جلوگيري شود.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۷۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید حسین شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: حادثه غم بار عاشورا مانند همه حوادث دیگر عالم در زمان و مکان خاصی روی داده ولی بر خلاف تمام حوادث عالم زمان‌مند و مکان‌مند نشد.

وی با اشاره به علت ماندگاری نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا گفت: عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند یکی از عوامل تأثیرگذار شدت مصیبت وارد شده در این حادثه است بنابراین شدت و سنگینی مصیبت سبب شد که این حادثه ماندگار شود و از یادها نرود.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) خاطرنشان کرد: عزاداری‌ها و برپایی مراسم سوگواری در تداوم این نهضت تأثیرگذار بود. از دیگر عوامل تأثیرگذار در ماندگاری قیام عاشورا می‌توان به خلوص امام حسین(ع) و یارانشان اشاره کرد.

وی یادآور شد: باید مراقب آسیب‌های مراسم عزاداری بود زیرا دشمن سعی می‌کند که مجالس و عزاداری مطرح نباشد ولی به دلیل آنکه به این هدف نرسیده از درون می‌خواهد نوع عزاداری‌ها را تحریف کند.

شفیعی با اشاره به بعد معرفتی و شناختی نهضت عاشورا گفت: باید امام حسین(ع) و یاران ایشان را بشناسیم و ویژگی‌های آنها را بدانیم و آرمان‌ها و سبک زندگی امام حسین(ع) را بیاموزیم و به الگوگیری از امام حسین(ع) بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دیگر در برابر نهضت عاشورا در زمینه رفتار است به طوری که الگوگیری از امام حسین(ع) باید صورت گیرد که شامل موضوعات اخلاقی، عبادی، امور اعتقادی، سیاسی و اقتصادی می‌شود.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد: باید سبک، سیره و منش امام حسین(ع) شناسایی شود ولی به صرف شناسایی مشکلی حل نمی‌شود آنچه مورد شناسایی قرار دادیم باید در مسیر زندگی به کار بگیریم.

وی یادآور شد: خط مشی زندگی آن حضرت در عرصه عبادی و سیاسی باید دریافت شود و روحیه استکبارستیزی و ستیزه با ظالمان و ستمگران را در خود ایجاد کنیم و به کار بگیریم و از خداوند بخواهیم معرفت را نصیب ما کند.

شفیعی تصریح کرد: امام حسین(ع) در جریان عاشورا امر به معرو ف و نهی از منکر را سرلوحه خود قرار دادند و در حوزه اقتصاد به قناعت وپ دستگیری از محرومان اهتمام داشتند.

ارسال نظرات