نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

باید تعادلی در بین ورزش قهرمانی و همگانی ایجاد شود

دکتر کریمی گفت:باید تعادلی در بین ورزش قهرمانی و همگانی ایجاد شود زیرا همان‌طور که ورزش قهرمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد ضروری است تا به ورزش همگانی به عنوان تأمین‌کننده سلامت آحاد جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۸۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، علی‌اکبر کریمی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی که به مناسبت گرامیداشت هفته ورزش برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی در رشته‌های ورزشی از استعداد و افتخارات بسیاری برخوردار است که باید توجه ویژه‌ای به کشف استعدادها و پرورش آنها شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصل در حوزه ورزش تفکیک وظایف حاکمیتی، اجرایی و تصدی‌گری است، بیان کرد: رویکرد دولت مبنی بر جدا شدن و فاصله گرفتن از امور تصدی‌گری می‌باشد و دوره تیمداری و باشگاه‌داری دولت تمام شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: دولت دیگر توان اداره و هزینه کردن ورزش را ندارد و ادارات ورزش استان‌ها نیز باید با سیاست‌های دولت پیش رفته و فقط به امر نظارتی و حمایتی بپردازند.

کریمی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید نقش پررنگ‌تری را در ورزش داشته باشد، ادامه داد: ادارات ورزش و جوانان می‌توانند در این راستا از خدمات و ظرفیت‌های هیئت‌های ورزشی، برخی از دستگاه‌های اجرایی، باشگاه‌های خصوصی، خیرین ورزشی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و... استفاده کرده و خود نقش حاکمیتی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ورزشی در استان شناسایی شود، گفت: وضعیت تأسیسات ورزشی در سطح استان باید رصد و پایش شود زیرا بسیاری از تأسیسات و اماکن ورزشی بدون استفاده مانده‌اند و بر همین اساس نیاز است که آمارگیری کاملی صورت بگیرد و وضعیت اماکن استان بدون توجه به مالک آن مشخص شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان کرد: با مشخص شدن این آمار می‌توان برای استفاده از این اماکن برنامه‌ریزی کرد.

کریمی گفت: باید تعادلی در بین ورزش قهرمانی و همگانی ایجاد شود زیرا همان‌طور که ورزش قهرمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد ضروری است تا به ورزش همگانی به عنوان تأمین‌کننده سلامت آحاد جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی در سراسر دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: اولین رویکرد تأمین سلامت آحاد جامعه است و بعد از آن باید به ورزش قهرمانی پرداخت هرچند ورزش قهرمانی امروزه به صنعت ورزش و اقتصاد ورزش تبدیل شده و باید نگاهی اقتصادی به ورزش قهرمانی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان موظف است استعدادهای ورزشی استان را به ویژه در سنین پایین شناسایی کند زیرا بسیاری از استعدادها گم شده‌اند و باید کشف شده و پرورش پیدا کنند.

کریمی با اشاره به لزوم جبران عقب‌ماندگی‌ها نسبت به هدف‌گذاری‌های ملی، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه سرانه ورزشی کشور به ازای هر یک نفر یک مترمربع بود اما اکنون این سرانه 86 سانتی‌متر است این در حالی است که اجرای برنامه پنجم توسعه پایان یافته و برنامه ششم توسعه پس از یک سال تنفس در حال اجرا می‌باشد.

ارسال نظرات