خبرهای داغ:
مسئول انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس:

4 رخدادی که قسمی از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زد

مسئول انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در دبیرستان دخترانه حضرت آمنه(س) گفت: چهار مناسبت مهم در آبان ماه رخ داده است که این چهار مناسبت بخشی ازتاریخ انقلاب را رقم زده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۳۶۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، سید علی کریمیان نائب رئیس انجمن اولیاء دبیرستان دخترانه حضرت آمنه (س)در مراسم گرامیداشت 13 آبان در این مدرسه گفت:4 مناسبت مهم در آبان ماه رخ داده است که این چهار مناسبت بخشی ازتاریخ انقلاب را رقم زده است.

وی اولین مناسبت را چنین بر شمرد: اولین مناسبت مربوط به 13 آبان سال 1343 می باشد که حضرت آمام خمینی(ره) توسط مأموران حكومت شاه بازداشت و پس از انتقال از قم به تهران، به تركیه تبعید شدند. این تبعید در پی اعتراض امام به سیاستهای حكومت پهلوی و از جمله تصویب لایحه كاپیتولاسیون به وقوع پیوست.

کریمیان دومین مناسب این ایام را روز 13 آبان 1357دانست و در این خصوص چنین بیان داشت :درروز 13 آبان 1357عمال منحوس پهلوی دانش آموزان معترض به عملکرد رژیم شاهنشاهی را در اطراف دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند و با شهادت این دانش آموزان روز دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد بنام روز دانش آموز.

مسئول انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس سومین مناسبت این ایام راهشتم آبان ماه سال 1359 سالروز شهادت محمد حسین فهمیده دانست و در خصوص این روز چنین گفت:8 آبان ماه ، روز شهادت محمد حسین فهمیده است. او نوجوانی 13 ساله بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، به همین خاطر این روز به عنوان روز نوجوان و (بسیج دانش آموزی)  نامگذاری شد.

شهید فهمیده ای که با مشاهده تانک های عراقی که به طرف رزمندگان هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل عام آنها بودند، تاب نیاورد و در حالی که تعدادی نارنجک به کمر بسته و در دستش گرفته بود، به طرف تانک ها حرکت کرد.وبا منفجر کردن تانک ها مانع از محاصره نیروها توسط دشمن شد.

این جانباز 8 سال دفاع مقدس چهارمین مناسبت آبان ماه را تسخیر (لانه جاسوسی )سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیروخط امام دانست و گفت: این روز را امام (ره) به عنوان انقلاب دوم از آن یاد کرده که در شکل گیری تاریخ انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی داشته است.

وی در پایان گفت: امروز دانش آموزان و مردم ایران اسلامی جواب یاوه گویی های اخیر آقای ترامپ را با شعار های خود در راهپیمایی خواهند داد و حمایت مجدد خود را از سپاه ونیروهای مسلح که مورد تحریم وتوهین سردامداران مستکبر آمریکا قرار گرفته اند را به جهانیان اعلام خواهند کرد.

در حاشیه این مراسم مطهره سادات کریمیان فرزند جانباز سید علی کریمیان زنگ ایثار را به صدا در آورده و سپس دانش آموزان با شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، برگزاری سرود، نمایش ، و برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی این روز را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها