خبرهای داغ:
جانشین پلیس راهور قم:

۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در استان قم به موتورسیکلت‌ها تعلق دارد

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قم گفت: ۵۵ درصد سوانح منجر به فوت در شهر قم را موتورسیکلت‌ها و ۳۵ درصد را عابران پیاده تشکیل داده است.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۲۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در استان قم به موتورسیکلت‌ها تعلق دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید عرب لاریمی ظهر امروز در نشست خبری شهر خوب، شهروند خوب که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: باید برای کاهش میزان تلفات و سوانح رانندگی به سمت فرهنگ‌سازی‌های موردنظر حرکت کرد.

وی افزود: در کشور ما با اینکه 28 ارگان در زمینهٔ ترافیک و فرهنگ رانندگی نقش داشته  اما مردم پلیس را به‌عنوان ویترین ترافیک و مسائل دیگر راهنمایی و رانندگی قلمداد می‌کنند چراکه مردم پلیس را مسئولی می‌دانند که همیشه درصحنه حاضر بوده و در دسترس است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قم با اشاره به حجم ترافیک سنگین شهری قم گفت: مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر بسیار شدید بوده و مردم باید در روزهای تعطیل سال از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا زائران و مسافرانی که در این ایام به قم سفر می کنند با مشکلاتی در این زمینه روبه نشوند.

عرب لاریمی با انتقاد از حجم بسیار بالای تلفات ناشی از سوانح و تصادفات تصریح کرد: سوانح و تلفات ناشی از رانندگی دومین پدیده در زمینهٔ تلفات انسانی منجر به فوت  در کشور بوده که سنین 18 تا 35 سال هم بیشترین جامعه آماری را در این زمینه تشکیل داده که جمعیت فعال کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر میزان بالای تلفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت در شهر قم ابراز کرد: 55 درصد سوانح منجر به فوت در شهر قم را موتورسیکلت‌ها تشکیل دادند و 35 درصد نیز مختص عابران پیاده بوده که نیاز به فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه را بیشتر از هر زمانی کرده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قم با اشاره به‌ ضرورت فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات رانندگی در شهر قم خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی حلقه گمشده شهر قم در بهبود و کاهش سوانح و تلفات ناشی از تصادفات در شهر قم بوده که نیازمند فرهنگ‌سازی‌های موردنیاز از سطح مدارس تا خانواده‌ها است.

عرب لاریمی با تأکید بر رونق و فعالیت شهرک ترافیک شهر قم ادامه داد: برای بهبود و فرهنگ‌سازی‌های موردنیاز درزمینهٔ ترافیک باید شهرک ترافیک با قدرت و جدیت فعالیت‌های خود را ادامه دهد همچنین امروز دیگر جریمه رانندگان متخلف برای کاهش تخلفات و سوانح کافی نبوده بلکه باید به سراغ فرهنگ‌سازی و استفاده از سیستم‌های هوشمند ثبت تخلف در سطح شهر رفت.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب فرهنگ رانندگی در قم عنوان کرد: حقیقت این بوده که در حال حاضر وضعیت را رانندگی در قم به‌شدت نادرست و خطرناک است که سبب تعجب و حیرت بسیاری از مسافران و زائران نیز می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قم تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی‌های درست و منطقی مردم را نسبت به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سوق داد همچنین کمبود پل‌های مکانیزه در سطح شهر نیز از دیگر کاستی‌ها و ضعف‌های شهری قم بوده که باید در این زمینه نیز اقدامات موردنظر صورت گیرد.

ارسال نظرات