خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب:

نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگى است

امام جمعه گیلانغرب گفت: نبايد نماز جمعه را صرفا يک عبادت ساده و گردهم‏آيى هفتگى مؤمنان دانست كه به نماز ختم شود بلكه نماز جمعه يک نهاد مبارک اسلامى است.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۵۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام خاص امیری در خطبه های نماز جمعه مصلی مسجد جامع گیلانغرب به نهاد مقدس نماز جمعه اشاره و اظهار داشت: از روزى كه بنيانگذار جمهورى اسلامى امام خمينى(ره) اولين حكم امامت جمعه را براى مرحوم آيت‏الله طالقانى صادر فرمودند، حدود چهار دهه مى‏گذرد و البته آن روز كسى فكر نمى‏كرد كه اين شجره طيبه روزى تبديل شود به شبكه عظيم و فراگيرى كه تمام كشور را تحت تأثير آثار و بركات خود قرار بدهد.

 

وی تصریح کرد: بحول وقوه ی الهی امروز قریب به۹۰۰ تريبون نمازجمعه در سراسر كشور گوياى معجزه ديگرى است از انقلاب اسلامى كه حول محور امام جمعه و تريبون وعظ و خطابه سياسى و عبادى، ميليونها دل مؤمن و انقلابى را در ميعادگاه وحدت و تقوا يعنى مساجد جامع و مصلاهاى نمازجمعه گردهم آورده تا از رهگذر اجتماع استعدادها و ظرفيتها، حركتى نو و گامى بلند در پيشرفت جامعه انقلابى و اسلامى برداشته بشود.

 

خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود: اجتماع عظيم و هفتگى نمازجمعه نه يک پايان بلكه آغازى است براى حركت به‏سوى قله‏ هاى سعادت و پيشرفت و كمال كه سرزندگى و پويايى و راست‏قامتى جامعه اسلامى و انقلابى ايران را به رخ جهانيان می كشد.

 

 حجت الاسلام خاص امیری ابراز داشت: دوران جديد اقامه نماز جمعه در ايران با انقلاب اسلامى آغاز شده است ؛زمان طاغوت از نماز جمعه با کیفیت وکمیت کنونی بی بهره شده بود ، قدر دان نماز جمعه باشیم از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

 وی به جایگاه سیاسی دینی و اجتماعی نماز جمعه اشاره کرد و ابراز نمود: نماز جمعه يک قرارگاه فرهنگى و امام جمعه فرمانده‏ى قرارگاه است‏؛ نبايد نماز جمعه را صرفا يک عبادت ساده و گردهم‏آيى هفتگى مؤمنان دانست كه به نماز ختم شود بلكه نماز جمعه يك نهاد مبارك اسلامى است.

 

 امام جمعه گیلانغرب گفت: از تعبير قرارگاه نبايد ما وحشت بكنيم، از اصطلاحات نظامی است ما درحال جنگيم، منتها جنگ نظامى نيست؛ جنگ معنوى است، جنگ اعتقادى و ايمانى جنگ سياسى است، همچنان‏كه در دفاع مقدّس هشت سال بر ما جنگ را تحميل كردند.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود: ما كه دنبال جنگيدن با همسايه‏مان نبوديم، بر ما تحميل شد؛ حمله كردند، ما ابتدا حمله نمی كنيم.اماآن‏جايى كه دفاع لازم است، چرا، وارد عرصه‏ ى دفاع میشويم وملت بزرگ ایران ونیروهای انقلاب ورهبر بزرگوارمان نشان داده اند در این زمینه توانا هستند.

 

حجت الاسلام خاص امیری  تصریح کرد: وظيفه‏ اصلى نماز جمعه تبيين حقیقت است‏ و در این راستا پاسخ به نيازها و جذب جوانان و مضافا نماز جمعه محل وحدت و راه عبور از بحران‏ها  است و بايد براى پيشرفت و شكوفايى نماز جمعه تلاش كرد.

 

امام جمعه در ادامه به تشریح برخی از مشکلات شهر گیلان غرب پرداخت  و ابراز داشت: در شرایط بحران همه ما باید  به نوعی وضعیت را مدیریت  و به تثبیت شرایط آرامش  کمک کنیم اما  مطالبه برخی درخواستها از سوی مردم عزیز به حق است .

 

وی افزود: ما برای رفع یکی از درخواست و مشکلات مردم از هلال احمر کشور  درخواست چادر نموده ایم و در سفر اخیر  معاون محترم وزیر آموزش وپرورش همراه نماینده مجلس ومدیرکل محترم آموزش وپرورش در گیلانغرب دغدغه های این عزیزان را انتقال  و در راستای درخواستهای انها پیگیریهای مقتضی را انجام داده ایم .

ارسال نظرات